مراکز بهداشتی درمانی در محله‌های پرخطر زاهدان متادون و شربت تریاک توزیع می‌کنند

۱۱م آذر ،

50957-1.jpg

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح وضعیت معتادان و مشکلات بهداشتی و اجتماعی این اشخاص در جامعه گفت: در این راستا مراکز بهداشتی و درمانی استان سیستان و بلوچستان ۲۰۰ نفر از اشخاص معتاد را تحت پوشش درمانی قرار می‌دهند که این موضوع برای اولین بار در کشور در این استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، بابک دین پرست در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: این در حالیست که هر یک از مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور تنها ۱۰۰ معتاد را برای درمان زیر پوشش قرار می‌دهند.

وی گفت: برای اولین بار در کشور مقرر شد مراکز بهداشتی درمانی در محله‌های پرخطر زاهدان از جمله شیرآباد، داروی متادون و شربت تریاک برای ترک معتادان را تجویز کنند که اعتبارات مورد نیاز آن نیز از طریق ستاد مبارزه با موادمخدر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از ساختمان‌ها و ابنیه در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی استان برای درمان و مراقبت اشخاص معتاد بویژه بانوان در نظر گرفته شده است که به این منظور ۵۰۰ میلیون ریال توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت شده و همه مبالغ مورد نیاز دیگر نیز توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت می‌شود.

دین پرست همچنین از استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت مرکز فنی و حرفه‌ای شهر محمدآباد شهرستان زابل برای حرفه آموزی و دیگر اقدامات تربیتی معتادان خبر داد و بر تدوین طرحی فرهنگی، مناسب مناطق آلوده در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاکید کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.