مراکز تجاری و سیاسی از تهران خارج می‌شوند/ لزوم تشویق مردم به مهاجرت از پایتخت

۱۵م دیماه ،

رئیس کمیسیون انرژی گفت: گستردگی تهران به شکل کنونی منطقی نبوده و دولت باید طی طرحی کامل اقدام به انتقال بعضی از مراکز تجاری و سیاسی به خارج از تهران کند که در این میان باید مردم را به مهاجرت از تهران تشویق کرد.

 

مسعود میرکاظمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آلودگی روزافزون هوای تهران اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی استان تهران به گونه‌ای است که گردش هوا در فصل زمستان کاهش یافته و علاوه بر آن مصرف منابع هیدروکربنی افزایش می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر مصرف بالای گاز خانگی در فصل زمستان، حجم خودرو در کلان‌شهر تهران بسیار بسیار است که سبب ترافیک و افزایش آلایندگی می‌شود.

میرکاظمی با تاکید براینکه باید از مصرف منابع هیدروکربی کاسته شود، ادامه داد: باید مردم را به خروج از تهران تشویق کرد چراکه این امرسبب کاهش مصرف منابع هیدروکربی در تهران شده و مردم از اشتنشاق هوای آلوده در امان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه باید راه حلی اساسی برای موضوع آلودگی هوای تهران اندیشیده شود، تصریح کرد: ترافیک، آلودگی هوا و ارائه خدمات در شهر تهران تبدیل به یک معضل شده و باید تدابیر بلندمدت برای این امر اتخاذ شود.

میرکاظمی تاکید کرد: گستردگی تهران به شکل کنونی منطقی نبوده و دولت باید طی طرحی کامل اقدام به انتقال بعضی از مراکز تجاری و سیاسی به خارج از تهران کند.

رئیس کمیسیون انرژِی در پایان یادآور شد: درحالی که با توجه به شرایط موجود باید به سمت کوچک کردن کلان‌شهر تهران پیش برویم، چندین سال است که صحبت از این امر وجود دارد اما هنوز اقدام جدی انجام نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.