مراکز دانش‌بنیان مهمترین ثمره جهاددانشگاهی است

ایسنا/فارس امام جمعه لامرد در استان فارس، یکی از مهمترین ثمرات تاسیس جهاددانشگاهی را ایجاد مراکز دانش‌بنیان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی حسین‌زاده دوشنبه ۱۳ مرداد و در دیدار با مدیر و کارکنان مرکز آموزش جهاددانشگاهی شهرستان لامرد، توسعه و ترویج علم و تبدیل آن به عمل و کار را از اقدامات مهم فرهنگی و علمی جهاددانشگاهی در کشور برشمرد.

وی با تبریک چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی به فرمان حضرت امام(ره)، گفت: عملکرد جهاددانشگاهی از نام و عنوان این نهاد مشخص و به تعبیر امروز آمیختن کار جهادی با دانش و علم و فعالیت دانشگاهی است؛ تاثیر این نوع حرکت هم ارتقاء سطح کیفی جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه لامرد، ایجاد مراکز دانش‌بنیان را از مهمترین ثمرات جهاددانشگاهی دانست و گفت: نکته مهم اینکه تربیت نیرو در جهاد دانشگاهی به عمل و کار ختم شده و علم در مقام عمل بروز می‌کند.

حسین‌زاده مجموعه عملکرد جهاددانشگاهی را یک کار فرهنگی دانست و گفت: تبدیل جهل به علم و عمل و کار، نوعی کار فرهنگی است. توسعه و ترویج علم یکی از نقش ها و وظایف تعریف شده فرهنگی جهاددانشگاهی در کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی کاشت زعفران، گفت: جهاد دانشگاهی ذهنیت‌ها را تغییر داده و ناشناخته‌های علمی هر منطقه را به مردم شناسانده است.

امام جمعه شهرستان لامرد یکی از ضرورت‌های امروز را شناسایی نیازهای عمومی جامعه و تلاش برای رفع آن نیازها دانست و تاکید کرد: باید رشته‌های آموزشی بر اساس نیازهای عمومی و در راستای رفع آنها شناسایی و تعریف شود.

وی افزود: رصد کردن نتیجه آموزش ها و ارتباط با محصلین، سبب درون سازی نیرو و استفاده از نیروهای بومی خواهد شد و این در نهایت یک برند برای جهاددانشگاهی تبدیل می‌شود.

امام جمعه لامرد عملکرد مرکز آموزشی جهاددانشگاهی در این شهرستان را مثبت و قابل قبول ارزیابی و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان لامرد ایجاد مرکز رشد و شتاب دهی یک نیاز بوده و به عنوان مجموعه ماندگار و تاثیرگذار عمل خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.