مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی: قوانین برای همه کشورها تغییر کرده نه فقط برای ما

۳۱اردیبهشت،

Multimedia_pics_1390_11_Sport_332-1.jpg

مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی، اجرای قوانین تازه کشتی را سبب زیباتر شدن و تحرک بیشتر این رشته می‌داند.

ایرج اسفندیاری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان اظهارکرد: به نظرم با قوانین تازه بازهم کشتی‌گیران کشورمان می‌توانند مانند قبل افتخارآفرینی کنند.

وی ادامه‌داد: در چند سال قبل نیز بسیار قوانین تغییر کرده است ولی ما همیشه توانسته‌ایم خودمان را با این قوانین وفق دهیم. زمانی در کشتی کمرتوکمر و فن کنده را داشتیم ولی ما با تلاش کشتی‌گیران و مربیان توانستیم در فن کنده هم موفق باشیم.

این مربی خوزستانی بیان‌کرد: بعد هم که قانون سرپا و نشستن در خاک بود که نتیجه این قانون هم این شد که ما در المپیک توانستیم نتیجه بسیار خوبی را به دست آوریم. اکنون نیز اگر خوب کار کنیم هیچ چیز تغییر نکرده است و کشتی همان کشتی است و کشتی ایران آن بزرگی را دارد که بازهم با قوانین تازه در سطح دنیا و المپیک نتیجه بگیرد.

وی افزود: به نظرم با اجرای قوانین تازه، کشتی قشنگ‌تر می‌شود و من برعکس بسیار‌ها که می‌گویند این قوانین سبب می‌شود تا ما به مشکل برخورد کنیم با این موضوع موافق نیستم چرا که سال‌های قبل نیز هر موقع تغییر قوانین وجود داشت، بازهم چنین حرف‌هایی مطرح می‌شد.

اسفندیاری‌فر گفت: درکل تغییر قوانین و نتیجه گرفتن به خلاقیت و ابتکار عمل مربیان برمی‌گردد. هم چنین مربیان باید بتوانند خودشان را با قوانین تازه وفق دهند و از نظر فنی بتوانند آن تاکتیک و نحوه مبارزه را که باید در این قوانین انجام شود، سریع به کشتی‌گیران انتقال دهند. به نظرم اگر بتوانند این کار را انجام دهند، کشتی فرنگی ما بازهم می‌تواند نتیجه بگیرد و برای آن مشکلی پیش نمی‌آید.

این مربی خوزستانی خاطرنشان‌کرد: باوجود این‌که این قوانین در سطح دنیا بالا و پایین شدند ولی هنوز روسیه قطب اول کشتی دنیا محسوب می‌شود و البته ایران هم جزو قطب‌های کشتی دنیا است.

وی ادامه‌داد: اگر قرار است قوانین تغییر کند، آماده‌سازی‌ که کادر فنی و کشتی‌گیران هر کشور انجام می‌دهند در موفقیتشان موثر است. به نظرم قوانین تازه بسیار خوب است، هر چند هر قانونی زیر و بم خاص خود را دارد.

اسفندیاری‌فر اظهارکرد: تیم‌ملی ایران باتوجه به تاکتیک‌هایی که داشته است، توانسته طی سه، چهار سال اخیر جزو قطب‌های برتر کشتی دنیا شود؛ پس تفکری پشت این موضوع بوده است که ایران توانسته در این حد خود را نشان دهد.

وی گفت: به نظرم کشتی فرنگی ایران در سال ۲۰۲۲ باتوجه به پتانسیلی که دارد باید قهرمان جهان شود و پایین تر از این عنوان حق آن نیست؛ نباید قوانین تازه را بهانه کرد چرا که قوانین برای همه تغییر می کند.

مربی سابق تیم‌ملی کشتی فرنگی بیان کرد: در کل هر قانونی شرایط و تاکتیک خاصی برای مسابقه دارد که این تاکتیک را مربیان باتوجه به خلاقیت و دانشی که دارند، می‌توانند به کشتی‌گیران انتقال دهند. به هر حال هر زمانی که قانون تغییر می کند، تاکتیک مربیان هم باید با آن تغییر کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.