مرتضوی در تامین اجتماعی ماندنی شد

«وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است».

به نظر می رسد کشتی طوفان‌زده تامین‌‌اجتماعی با حدود ۳۵ میلیون جمعیت تحت پوشش این روزها به ساحل امن رسیده و دیگر جذرومدهای سیاسی آن در حال فروکش است، اکثر کارشناسان حوزه تامین اجتماعی نیز بر لزوم ثبات مدیریت بر صندوق تامین اجتماعی تاکید می کنند.

۱۰ روز از استیضاح نافرجام شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خاطرانتصاب مرتضوی به سمت مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی می‌گذرد و پس از آن که استیضاح‌کنندگان مطمئن شدند استعفای مرتضوی عملی نمی‌شود بار دیگر بر تکرار استیضاح تاکید کردند اما در ابتدای همین هفته باهنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «استیضاح کنندگان تنها سه روز بیشتر برای پیگیری استیضاح فرصت ندارند.» فرصتی که عملا دیروز (سه‌شنبه) به پایان رسید.

انتصاب “سعید مرتضوی” به ریاست سازمان تامین اجتماعی در ۲۷ اسفندماه سال گذشته با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و حتی پای شیخ الاسلامی را تا پای میز استیضاح هم کشاند هرچند که با پس گرفتن امضای ۲۰ تن از استیضاح‌کنندگان و پادرمیانی حدادعادل و علیرغم حضور رییس جمهور در مجلس، این موضوع منتفی شد.

نمایندگان پیگیر استیضاح دلیل انصراف از استیضاح خود را قول شرف مرتضوی برای استعفا عنوان کردند و از خانه نشینی مرتضوی خبر دادند و این در حالی بود که مرتضوی ادای این قول را تکذیب و از فردای استیضاح در محل کار خود حاضر و پیگیر مسئولیت های مدیر عاملی شد.

محمدقیوم دهقانی یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور شیخ الاسلامی در جلسه کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: از وزیر در خصوص حضور مرتضوی در محل کار خود سئوال کردیم، ایشان در این زمینه صحبت‌های کلی کردند و به طور مشخص پاسخی ندادند اما به نظر من، پاسخ این است که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی ماندنی است.

وی تاکید کرد: «وقتی که مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار است معنایش این است که خواست وزیر کار و امور اجتماعی مبتنی بر ماندن ایشان در این سازمان است».

به گزارش ایسنا، در همین حال خبر می‌رسد که برخی نمایندگان قصد آن دارند که از طریق دیوان عدالت اداری اعتراض خود را به انتخاب مرتضوی پیگیری کنند که این خود دلیل دیگری بر منتفی شدن موضوع استیضاح و ناامیدی نمایندگان معترض به استعفای مرتضوی است.

تامین اجتماعی با امنیت ملی و اجتماعی کشور گره خورده است

محسن ایزد خواه، معاون حقوقی و پارلمانی سابق سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اثرت سوء تغییر مدیریت‌ها بر بیمه شدگان گفت: مهمترین تاثیر این امر بی‌برنامگی است و نکته بعدی بی‌ثباتی و عدم پیگیری امور از سوی مدیران است که منجر به آسیب دیدن یک میلیون و ۶۰۰ هزار مستعمری بگیر و ۳۵ میلیون بیمه شده تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی می شود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی با امنیت ملی و اجتماعی کشور گره خورده است گفت: هنگامی که تامین اجتماعی کارآمد باشد کشور از نظر امنیت ملی واجتماعی ایمن تر است.

عباس اورنگ، مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی نیز در این باره به ایسنا گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی غیر سیاسی است وانتقادها به مدیریت مرتضوی در راستای منافع سیاسی است.

وی در ادامه پرداخت بدهی‌های نه ماهه اخیر صندوق تامین اجتماعی به مرکز طرف قرارداد و دریافت بدهی ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی دولت به صندوق تامین اجتماعی را از اقدامات بزرگ مرتضوی از ابتدای تکیه زدن بر مسند صندوق تامین اجتماعی دانست

در شش سال اخیر شش مدیر بر مسند صندوق تامین اجتماعی تکیه زدند

مدیرعامل انجمن راه و تامین اجتماعی در ادامه تغییر پی در پی مدیران و تبع آن بی‌ثباتی در صندوق تامین اجتماعی را مسبب بروز مشکلات برای ۳۵ میلیون بیمه شده و شرکای اجتماعی صندوق تامین اجتماعی دانست.

وی در پایان گفت‌: در شش سال اخیر شش مدیردر مسند صندوق تامین اجتماعی تکیه زدند و این یعنی این سازمان به صورت سالیانه شاهد تغییر مدیر بوده است.

لزوم حراست از املاک و دارایی های صندوق تامین اجتماعی

سرپرست قبلی صندوق بیمارستان لبافی نژاد را تقدیم وزارت بهداشت کرد

به گزارش‌ ایسنا، آنچه در این میان کمتر از آن سخن گفته شده است انتظارت و توقعات جامعه تحت پوشش مرتضوی از او به عنوان مدیرعامل است و گویی در بحبوحه سوء تفاهم های قدیمی مسولان فراموش شده است.

خبازها، مدیرعامل کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی با اشاره به انتظارات توقعات پیش روی مرتضوی گفت: دست اندازی برخی به املاک و اموال صندوق تامین اجتماعی را شاهد بوده و درخواست ما از مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی حراست از املاک و دارایی‌های صندوق است.

وی افزود: سرپرست پیشین صندوق تامین اجتماعی بیمارستان ملکی لبافی‌نژاد صندوق را چوب حراج زد و به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تقدیم کرد و این اقدام به شدت توسط جامعه کارگری محکوم شده و جامعه تحت پوشش صندوق تامین اجتماعی پیگیر حق خود در این زمینه است چرا که این بیمارستان بیمارستانی ملکی صندوق تامین اجتماعی و متعلق به بیمه شدگان است.

مدیرعامل کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به دیگر درخواست‌ها از مرتضی خواست: درخواست دادیم هرچه سریعتر با بازنگری در حقوق بازنشستگان براساس نرخ تورم و طبق ماده ۲۶ قانون تامین اجتماعی اتفاق بیافتد چرا که با توجه به تورم موجود بازنشستگان با حقوق دریافتی تنها قادر به گذران پنج روز از هر ماه هستند.

خبازها در ادامه با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشگری از دیگر خواسته‌ها از مرتضوی است عنوان کرد: رئیس جمهور، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مرتضوی در این زمینه قول‌هایی داده‌اند وانتظار می رود با توجه به گشایشی در صندوق تامین اجتماعی رخ داده و بدهی ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی دولت به این صندوق تسویه شده است هرچه سریعتر در این زمینه اقدام عملی صورت گیرد و سهام‌های لازم برای ا جرای همسان سازی و تحقق خواسته ۱/۵ بازنشسته تامین اجتماعی اختصاص یابد.

مدیرعامل کانون بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی در ادامه گفت: درخواست ایجاد یک استراحتگاه در شمال و مشهد را از مرتضوی داریم. تا این مکان از دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد برای جامعه کارگری بازنشسته به یادگار بماند و این افراد پس از سالیان سال کار کردن مکانی برای استراحت و سفرداشته باشند.

وی در پایان با اشاره به تعلل در پرداخت مزایا به کارکنان تامین اجتماعی گفت: به عنوان یک سهامدار از مرتضوی تقاضا دارم مزایای انگیزشی پرسنل را به موقع پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه خبرهای پیرامون استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استعفای مرتضوی، شایعاتی هم درباره مدیرعاملی شهاب الدین صدر رییس سازمان نظام پزشکی شنیده شد، شایعاتی که هیچ گاه قوت نگرفت.

در حال حاضرقریب به ۳۵ میلیون بیمه شده اصلی، مستمری بگیر وخانواده های آنان و بسیاری از بازنشستگان و حقوق بگیران سازمان تامین اجتماعی که تعدادشان کم هم نیست در انتظار تثبیت مدیریت صندوق تامین اجتماعی هستند و دود این کش و قوس‌های سیاسی تنها به چشم آنها می‌رود.

اقدام مرتضوی در تامین اجتماعی در تسویه کامل بدهی ۳۵۰ هزار میلیارد ریالی دولت به تامین اجتماعی در ۲۹ فروردین ماه و تسویه بدهی‌های صندوق به مراکز طرف قرارداد از نخستین اقداماتی است که در کارنامه وی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ثبت شده است و پیش از پیش این ایده را در اذهان تقویت می‌کند که باید صبر کرد تا براساس کارنامه مرتضوی در تامین اجتماعی و نه فعایت‌های سابق وی، به قضاوت درباره مدیرعاملی وی در صندوق تامین اجتماعی پرداخت.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.