مرتضی حیدری: صدا و سیما برای مناظره‌های ۸۸ باید مدال می‌گرفت / اغتشاشات ربطی به مناظره‌ها نداشت

۳۰اردیبهشت،

به گزارش خبر آنلاین،مرتضی حیدری در تشستی که در خبر آنلاین دربارهٔ چگونگی برگزاری مناظره های تلویزیونی برگزار شد با اشاره به مناظره های تلویزیونی سال ۸۸ گفت:«من معتقدم سازمان صدا و سیما با برگزاری مناظرات ۸۸ کار بسیار دقیق و حرفه ای انجام داد و باید برای آن مناظرات مدال دریافت میکرد  و حتی معتقدم بسیار بهتربود مناظره ها را با قوت و قدرت تا به امروزهمچنان ادامه می داد، از الان به بعد هم بهتر است این کار را انجام بدهد. یعنی جای مناظره های جدی و چالشی در حوزه های مختلف همچنان در سازمان صدا و سیما بسیار بیش از این است. درحال حاضربرنامه هایی در صدا و سیما با محوریت برگزاری مناظره داریم،اما  به نظر من جای برنامه هایی با مفهوم  درست مناظره و با آن جدیت همچنان خالی است . در گرما گرم مبارزات انتخابایتی ، مناظرات کاندیداها و طرفداران آنها و در فاصله ۴ ساله بین انتخابات ، مناظره نمایندگان دولت و جریانات سیاسی .»

او ادامه داد:«اما چرا عده ای تحلیلشان بعد از مناظرات سال ۸۸ این بود که  مناظره ها سبب  مناقشات و در گیری ها  شد. به نظر من اینها ارتباطی به هم ندارد. به طور مثال الان بروید دربارهٔ یک موضوع مناظره برگزار کنید و هزار و یک حرف هم بزنید.اگرطرح مسائل و صحبت در مورد آنها زمینه  اجتماعی نداشته باشد امکان ندارد درگیری در جامعه صورت بگیرد.»

مجری برنامه  تلویزیونی «پایش»گفت:«اتفاقا مناظره ها می تواند به آرامش بخشی در جامعه کمک کند تا اینکه سبب نا آرامی شود به سبب اینکه شما  تلویزیون تماشا می کنید و احساس می کنید یک نفرحرف دل شما را در مناظره می زند و به اصطلاح سبک می شوید اما اگر احساس کنید این حرف در دلتان مانده است و هیچ جا شنیده و گفته نمی شود ممکن است آن را در خیابان فریاد بزنید.برای من بسیار پیش آمده است که وقتی در برنامه هایم حرفی را مطرح می کنم که برگرفته از دغدغه های مردم است همینطور پیامک می آید که  می گویند:« ممنون که این حرف را زدی. واقعا دل من خنک شد.»البته من برای دل خنک شدن آن فرد حرفی نزدم ولی این عکس العمل ها را از مخاطبانم می گیریم. بنابراین مناظره نه تنها سبب نا آرامی و به هم ریختن جامعه نمی شود بلکه سبب اطمینان بخشی ، آرامش بخشی و تخلیه پتانسیل هیجانی جامعه مخاطبین هم می گردد.»

مشروح گفت و گو با مرتضی حیدری و علی‌اکبر سلطانی‌فر دربارهٔ مناظره‌های تلویزیونی روز سه شنبه در خبرآنلاین منتشر می‌شود.

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.