مرتکبان جنایات تروریستی در سوریه مصداق بدترین انسانها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه جلسات تفسیر قرآن در جمع طلاب غیرایرانی با اشاره به تفسیر آیات سوره بینه اظهار داشت: در طول تاریخ شاهد جنگهای متعددی بوده ایم که افرادی به خاطر هوا و هوسها و منافع خود جان میلیون ها انسان را نابود کرده اند که جنگهای جهانی اول و دوم نمونه آن است و چنین افرادی مصداق شر البریه هستند که قرآن در سوره بینه معرفی می کند.

وی با بیان اینکه میلیون ها نفر به علت سلطه طلبی انسانهای خدانشناس کشته شده اند به جنایات تروریستی در سوریه اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که زائران ایرانی را در سوریه که به قصد زیارت حضرت زینب(س) به این کشور رفته اند بازداشت و تهدید می کنند همان افرادی هستند که مصداق بدترین انسانها به شمار می روند.

آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفسیر آیه یک و چهار سوره بینه گفت: برخی مفسران میان معنی آیه یک و ۴ تناقض قایل شده اند و نظراتی بیان داشته اند که با ظاهر قرآن سازگاری ندارد و مورد قبول ما هم نیست.

وی با اشاره به دیدگاه شهید مطهری در این باره بیان داشت: دیدگاه شهید مطهری که برخی از اهل کتاب و مشرکین تا برای آنان رسولی فرستاده نشود ایمان نمی آورند درست است و بر این اساس، برخی از کافران، اعم از اهل کتاب و مشرکان از گمراهی جدا نمی ‌شدند تا دلیلى آشکار برایشان بیاید.

استاد برجسته حوزه تاکید کرد: این سنت عالم خلقت است که عده ای در هر دوره ای به پیامبران ایمان آورده و عده ای هم ایمان نمی آورند و به تفرقه افکنی و اختلاف می پردازند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: خداوند از همه انسانها خواسته است تا از دین قیم تبعیت بکنند اما انسانها پس از آمدن انبیاء به چندین گروه و ملت و فرقه تقسیم شدند.

وی افزود: براساس آیات سوره بینه جزای کسانی که به خدا ایمان نمی آورند را جهنم ابدی می داند و تاکید می کند اینان مصداق شر البریه یعنی بدترین انسان ها هستند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.