مرجع اعلام نرخ ارز و سکه اعلام شد

۱۶م دیماه ،

کانون صرافان ایرانیان با موافقت رسمی بانک مرکزی، سامانه اطلاع‌رسانی خود را به عنوان مرجع اعلام نرخ ارز و سکه راه‌اندازی کرد.

ممتازنیوز: بر این اساس تمامی شرکت‌های صرافی دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی می‌توانند پس از تکمیل فرم درخواست، نرخ‌های معاملاتی خود را به صورت رسمی از طریق این سامانه به اطلاع عموم مردم برسانند.

در این زمینه نصرت عزتی سامیان، سخنگوی کانون صرافان ایرانیان با بیان اینکه کانون پس از طی کردن مراحل قانونی و فنی در چندین ماه قبل موفق به راه‌اندازی سامانه نرخ ارز و سکه شد، اظهار کرد: کانون صرافان در این سامانه تنها وظیفه اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد و از خود نرخی ارائه نمی‌دهد.

به گفته وی این سامانه در فاز اول به صورت محدود در اختیار صرفان قرار گرفته و در فازهای بعدی کاملتر خواهد شد.

کانون صرافان ایران اعلام کرده که سامانه اطلاع‌رسانی نرخ ارز و سکه کانون صرافان ایرانیان تنها سامانه رسمی در ایران است که با موافقت رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا هم‌اکنون در پایگاه اینترنتی کانون صرافان ایران نرخ خرید و فروش دلار در روز شانزدهم دی ماه امسال به ترتیب ۳۲ هزار و ۴۴۳ ریال و ۳۲ هزار و ۷۶۰ ریال اعلام شده است. نرخ خرید فروش یورو نیز به ترتیب ۴۲ هزار و ۶۰۰ ریال و ۴۲ هزار و ۸۰۰ ریال اعلام شده است.

البته این نرخ‌ها آزمایشی بوده و میانگین نرخ همه صرافی‌های مجاز نیست و نمی‌تواند به عنوان نرخ اصلی بازار مبنا قرار گیرد. بخش قیمت‌های طلا و سکه این پایگاه اینترنتی نیز هنوز فعال نشده است.

به گزارش ایسنا موسسه کانون صرافان ایرانیان تشکلی است مستقل، غیرسیاسی و غیرانتفاعی که در تاریخ سیزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۰ با مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی و در راستای اجرای قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی تشکیل شد. کانون صرافان ایرانیان پس از طی مراحل رسمی کار خود را در تاریخ نوزدهم دی سال قبل آغاز کرد. موسسه کانون صرافان ایرانیان در اداره ثبت شرکت‌ها و در موسسات غیرتجاری ثبت شده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.