مرحله اول انتشار یافتن کنسول بازی OUYA انجام شد

۱۴فروردین۱۳،

 

کنسول بازی تازهی با نام OUYA که ۹۹ دلار قیمت دارد بالاخره به دست مصرف کنندگان رسید.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این کنسول ارزان قیمت که بر مبنای آخرین نسخه از اندروید طراحی و ساخته شده است، در ۲ مرحله به دست مصرف کنندگان خانگی می‌رسد که ۲۸ مارس امسال اولین کنسول‌ها برای کاربرانی که به ساخته شدن این کنسول کمک کردند فرستاده شد.
 
این کنسول اندرویدی ۲۸ دسامبر برای تولید کنندگان بازی و اخیرا ۲۸ مارس برای کسانی که به این شرکت جهت ساخت کنسول کمک مالی کرده بودند فرستاده شد. کسانی که کنسول را پیش خرید کرده باشند می‌توانند در ماه آپریل کنسول خود را تحویل بگیرند و در نهایت تولید انبوه کنسول از ۴ ژوئن آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه این کنسول یک سیستم کاملا متن باز است، نه سازندگان و نه کاربران هیچ مشکلی با کنسول نخواهند داشت. اگر از محیط کنسولتان راضی نیستید می‌توانید آن را تغییر دهید و محیط کاربری مطابق میل خودتان را بسازید.
 
گفته شده بیش از ۹۰٪ بازی‌های این کنسول به صورت کاملا رایگان به صورت دیجیتالی منتشر می‌شوند و تنها بابت تعداد کمی از بازی‌های این کنسول باید بهایی پرداخت شود. توزیع بازی‌های این کنسول به صورت کاملا دیجیتالی است بنابراین برای انجام بازی‌ها باید بازی‌ها را دانلود کرده و استفاده کنید. حافظه داخلی کنسول ۸ گیگابایت بوده که قابلیت افزایش توسط USB 2.0 نیز وجود دارد. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بازی روی این کنسول در دسترس است که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. سازندگان بزرگی چون تیم شفر و استودیو محبوبش یعنی Double Fine پیش از این قول یک بازی انحصاری برای این کنسول بازی را داده بودند. Kim Swift، یکی از خالقین بازی Portal نیز اعلام کرده بود که روی یک بازی منحصرا برای OUYA کار می‌کند. همچنین با استفاده از یک کابل HDMI می‌توانید کیفیت تصاویر ۱۰۸۰ را هم از این کنسول روی تلویزیونتان داشته باشید.
 
این کنسول بازی توسط شرکتی با همان نام OUYA طراحی شد که بعضی از مدیران این شرکت پیش از این سابقه فعالیت در کمپانی‌های با سابقه‌ی بازی‌سازی را دارند. OUYA تماما توسط کمک‌های مردمی پشتیبانی و ساخته شده که این مبلغ بیش از ۸ میلیون دلار بوده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.