مرحله اول ضوابط اجرایی توزیع اعتبارات کمکی به سازمان‌های مردم‌نهاد ابلاغ شد

۲۹ آبان ،

1256.jpg

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد: مرحله اول ضوابط اجرایی مربوط به توزیع اعتبارات کمکی به سازمان‌های مردم‌نهاد برای اجرا به شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش تفسیری سرویس «اجتماعی» ایسنا، بابک دین پرست در جلسه بیست و سوم کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد با تشریح آخرین وضعیت برگزاری این کمیته در استانها گفت: تاکنون ۵۵ جلسه در استانها برگزار شده و ۳۰۶ مصوبه تاکنون از سوی کمیته‌های ذیربط استانی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به بررسی روند تهیه و تنظیم سند جامع راهبردی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: این موضوع و ارائه گزارش تفسیری آخرین اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مصوبات بیست و دو جلسه پیش کمیته، بررسی روند توزیع اعتبارات سال ۹۱ سمن‌های فعال در عرصه مبارزه با موادمخدر و بازنگری ترکیب اعضای کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از دستورکارهای جلسه بیست و سوم این کمیته بود.

این مقام مسوول در ستاد ابلاغ مرحله اول ضوابط اجرایی مربوط به توزیع اعتبارات کمکی به سازمان‌های مردم‌نهاد را به بخشهای ذیربط در ستاد و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ابلاغ و اضافه کرد: به‌همین منظور برای تخصیص هدفمند اعتبارات مذکور، فراهم کردن زمینه نظارت دقیق بر روند مصرف اعتبارات موصوف، ایجاد تحرک بیش از پیش در کمیته‌های توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌ نهاد در سطح کشور و امکان ارزیابی نتیجه حاصله؛ این ضوابط به شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور اعلام شد.

دین پرست تصریح کرد: این اعتبارات به سازمان‌هایی که حاوی مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح می باشند تعلق می‌گیرد و پرداخت اعتبارات باید به تایید کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و عنداللزوم شوراهای فرعی استان برسد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد در خصوص نحوه تشکیل این کمیته یادآورد شد: تشکیل کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد در جهتی اجرای بند ۹ سیاست‌های کلی مبارزه با موادمخدر و افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این حوزه در جلسه یکصد و بیست و پنجم ستاد مبارزه با موادمخدر به تصویب رسید.

این مقام مسوول ادامه داد: از وظایف این کمیته می‌توان به ظرفیت‌ سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی با رویکرد اعتقادی – جهادی و علمی در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، شناسایی حوزه‌های آسیب‌پذیر در حیطه تاسیس و ساماندهی مشارکت‌های مردمی، بررسی پیشنهادات جهت توانمند‌سازی این سازمان‌ها و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های تشویقی – حمایتی ستاد مربوط به چگونگی تسهیل و گسترش کمی و کیفی مشارکت‌های مردمی اشاره کرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ساختار این کمیته و اعضای تشکیل دهنده آن را وزارت کشور، وزارت اطلاعات، سازمان بهزیستی، سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با موادمخدر و نمایندگان پنج سازمان مردم‌نهاد فعال در عرصه مبارزه با موادمخدر برشمرد.

دین‌پرست، بازنگری سند جامع راهبردی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را با لحاظ کردن برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد یکی از مصوبات جلسه بیست و سوم کمیته مذکور عنوان کرد و افزود: الحاق وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده از دو تشکل فرهنگی پیشگیری و سه تشکل درمانی در ترکیب تازه اعضای کمیته از مصوبات دیگر این جلسه بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.