مرحله دوم توزیع کارت‌های هدیه رئیس جمهور به هنرمندان آغاز شد

دبیر هیئت ساماندهی صنوف سینمایی گفت: توزیع مرحله دوم کارت‌های هدیه ۶۰۰ هزار تومانی ریاست جمهوری از فردا دوشنبه با ارایه به صنف منتقدین و نویسندگان سینمایی آغاز می‌شود و طبق زمان‌بندی بین سایر اهالی سینما نیز توزیع خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین، سعید الهی دبیر هیئت ساماندهی صنوف سینمایی دربارهٔ توزیع کارت‌های هدیه رئیس جمهور گفت: پس از توزیع مرحله اول کارت‌های هدیه به اعضای محترم صنوف قانونی که با همکاری جامعه صنفی تهیه کنندگان ظرف روزهای پایانی سال قبل و روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام شد در سال جاری نیز ادامه دارد ، کارت‌های مذکور طبق جدول زمانبندی و برنامه‌ریزی مشخص‌، از فردا ۱۹ فروردین ماه به سایر فعالان بخش های مختلف سینما نیز اهدا می‌شود.

دبیر هیئت ساماندهی صنوف سینمایی با اشاره به محدودیت کارت‌های باقیمانده ، توزیع کارت بین فعالان بعضی صنوف مرتبط با سینما از جمله انیمیشن ، مستند سازان ، تهیه‌کنندگان مستند و فیلم کوتاه را به مرحله سوم واگذار کرد و گفت: در صورت افزایش کارت‌های هدیه از سوی نهاد ریاست جمهوری ، انشاالله در مرحله سوم پاسخگوی این صنوف نیزخواهیم بود.

وی در ادامه افزود: برخلاف صنوف قانونی، متأسفانه اطلاعات دقیق و طبقه‌بندی شده‌ای از اعضای صنوفی که هنوز مراحل ثبت قانونی را طی نکرده‌اند در هیئت ساماندهی موجود نیست‌، لذا با این شرایط فراخوان عمومی بین اهالی محترم سینما براساس بعضی آمارهای موجود، مناسب‌ترین گزینه برای توزیع کارت هدیه بین اهالی سینماست.

الهی در ادامه توضیح داد: تلاش هیئت ساماندهی صنوف سینمایی براین است تا سال به سال با انسجام و دقت بیشتر ، خدمت رسانی به خانواده بزرگ سینمای ایران متناسب با شأن فرهنگی آنان شکل بگیرد و امیدواریم در مراحل آتی، مبلغ کارت‌های هدیه به شماره حساب اعضای صنوف قانونی واریز شود ازدحام و تراکم جمعیت نباشیم. این امر تنها با مشارکت و همدلی اهالی سینما و فارغ از هرگونه حاشیه سازی و کینه ورزی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد : حمایت از هنرمندان به ویژه سینماگران درچارچوب قوانین و ضوابط موجود از جمله وظایف دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و فضا سازی منفی اخیر بعضی رسانه های بیگانه دراین خصوص نیز ناشی از کینه های همیشگی نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.

سعید الهی با تأکید براینکه زمان اهدای کارتها تمدید نخواهد شد گفت : براساس جدول زمان بندی که فردا دوشنبه در روزنامه تخصصی سینما منتشر خواهد شد، فعالان سینمایی می‌توانند درروزهای تعیین شده شخصاً با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی و کارت صنفی، کارت هدیه خود را با مراجعه به ساختمان جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران دریافت کنند.

سعید الهی درپایان خاطر نشان کرد: فعالان صنف منتقدین و نویسندگان سینمایی روز دو شنبه ۱۹/۱/۹۲ اولین گروهی می باشند که در مرحله دوم از ساعت ۹ تا ۱۶ می توانند نسبت به دریافت کارت هدیه خود مبادرت نموده و در مورد سایر صنوف نیز مطابق جدول زمان بندی عمل خواهد شد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.