مرحله دیگر از طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در البرزآغاز شد

۳۱فروردین۱۳،

ˈ حیدر حامدیˈروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مرحله، امسال یکهزار و ۲۰۰

واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت در این استان بازسازی و مقاوم سازی می گردد.

وی با اشاره به اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی برای پیشگیری از خسارات و تلفات احتمالی در زمان وقوع حوادث طبیعی به ویژه زلزله،اظهار کرد: برای احداث و مقاوم سازی خانه های کم دوام روستایی به ازای هر واحد مسکونی ۱۲۵ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

این مسوول گفت: درصدد هستیم تا مبلغ تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی را در استان البرز افزایش دهیم اما تاکنون دستورالعملی دراین زمینه دریافت نشده است .

وی میزان سود بانکی تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را پنج درصد اعلام کرد و افزود : هماهنگی لازم برای پرداخت به موقع وام ها با بانکهای عامل و دستگاههای اجرایی انجام شده است.

حامدی بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط با در دست داشتن نقشه و پروانه ساختمانی می توانند برای تشکیل پرونده و کسب اطلاعات بیشتر به بنیاد مسکن محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی صدور نقشه ساختمانی رایگان توسط مهندسان اداره کل بنیاد مسکن استان را از برنامه های تشویقی اجرای این طرح ذکر کرد و ادامه داد: با دهیاریها و شهرداریها، در مناطق تحت پوشش این طرح هماهنگی صورت گرفته است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی استان البرز یادآور شد:ازسال ۸۴ تاکنون طرح بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، حدود هفت هزار پرونده به بانکهای عامل برای بهره مندی از این تسهیلات معرفی شده اند.

وی گفت : استان البرز دارای ۳۹۱ روستا است که از این تعداد ۲۸۷ روستا دارای سکنه و بقیه به صورت تک خانوار می باشند که تاکنون ساکنان ۲۴۷ روستای استان البرز، تقاضای دریافت تسهیلات مقاوم سازی کرده اند.ک/۳

۷۹۰/ ۶۹۱

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.