مردان استان های اصفهان و تهران بیشترین آمار ابتلا به سرطان پروستان را دارا هستند

متخصص اورولوژی با بیان اینکه اصفهان و تهران بالاترین آمار ابتلا به پروستات را دارا هستند گفت: تمام افراد بالای ۴۵ سال باید آزمایش خون دهند تا از عدم ابتلا به سرطان پروستات مطمئن شوند.

مردان استان های اصفهان و تهران بیشترین آمار ابتلا به سرطان پروستان را دارا هستند

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، محمد یزدانی استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حاشیه هفدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، سرطان پروستات را یکی از شایع‌ترین سرطان‌های مردان در ایران دانست و گفت: اصفهان و تهران بالاترین آمار ابتلا به پروستات را دارا هستند.

وی با بیان اینکه هنوز علت این امر مشخص نشده، گفت: حدس می‌زنیم صنعتی و آلوده بودن هوای این دو شهر در کنار وجود لوازم تشخیصی سبب شده که آمار این دو شهر از سایر شهرها بالاتر باشد.

بر اساس گزارش فارس، یزدانی عوامل ژنتیکی، تغذیه و مواد سرطان‌زای موجود در شهرهای صنعتی را از عوامل موثر در بروز سرطان پروستات عنوان کرد و گفت: تمام افراد بالای ۴۵ سال باید آزمایش خون دهند تا از عدم ابتلا به سرطان پروستات مطمئن شوند.

وی درمان سرطان پروستات را در صورتی که به موقع تشخیص داده شود موثر دانست و گفت: در بعضی موارد که افراد دیر به پزشک مراجعه می‌کنند سرطان عود کرده و پیشرفت آن به استخوان می‌رسد و در این زمان درمان بسیار مشکل می‌شود.

وی به مردان توصیه کرد: مصرف سبزیجات، گوجه فرنگی، کدو و سایر غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند را برای جلوگیری از ابتلا به پروستات در دستور کار خود قرار دهند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.