مردان بر سکوی اول اهدای خون در تهران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

میزان مراجعه مردان iبه سازمان انتقال خون تهران و اهدای خون توسط آنها همواره آمار بالایی از جدول ماهیانه سازمان انتقال خون را iبه خود اختصاص می دهد.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر اسلامی در نشست خبری سازمان انتقال خون تهران گفت: در آمار ۶ ماهه اول سال ۹۱ تعداد مراجعین برای اهدای خون ۲۴۰ هزار نفر در سطح تهران بوده است که از این ۲۴۰ هزار نفر ۱۹۵ هزار کیسه خون دریافت شده است.

وی افزود: ۹۴ درصد از مراجعین iبه سازمان انتقال خون را مردان تشکیل داده اند و این در حالیست که سهم خانم ها آمار اهدای خون ۴ درصد در ۶ ماه اول سال است.

* خانم ها منبع مناسبی برای تامین خون مورد نیاز کشور می باشند
رئیس سازمان انتقال خون تهران تصریح نمود: با توجه iبه انجام آزمایشات و گرفتن تست های مخصوص از خانم ها در مرحله اولیه اقدام iبه اهدای خون، آنها نباید نگران اهدای خون و عوارض آن باشند.

وی گفت: در وقت دفاع مقدس زنان درصد بالایی از اهداکنندگان خون را iبه خود اختصاص داده اند و در کشوری مثل فرانسه نیز آمار زنان در اهدای خون درصد قابل توجهی است.

اسلامی خاطر نشان نمود: با تجویز قرص های آهنی که بعد از اهدای خون iبه خانم ها داده می گردد میزان آهنی که با اهدای خون از دست می دهند تامین می گردد و باید توجه داشت که خانم ها می توانند منبع مناسبی برای تهیه خون و فرآورده های خونی مورد نیاز کشور باشند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.