مردان بیشتر از زنان دست به همسرکشی می زنند

در پیچ و خم راهروهای دادگاه و در اتاق های درب بسته ای که وجود دارد صدای نامفهوم کسی به گوش می رسد که می گوید من او را نکشته ام، آری این محاکمه، محاکمه همسرکشی است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، همسرکشی به اعتقاد آسیب شناسان در این سالها از جرائم قابل توجه و روبه رشد بوده است و کارشناسان درصدد برآمدند تا راه کارهایی برای پیشگیری و کاهش این موضوع پیدا کنند زیرا که تبعاتش موجب می شود امنیت روحی و روانی جامعه خوشه دار شود.

یک آسیب شناس در این باره گفت: همسرکشی یکی از بدترین جرائم جامعه به شمار می آید به این دلیل که تأثیرات فوق العاده منفی و مخربی بر روی افکار روانی جامعه دارد و می توان گفت از عوامل ارتکاب این جرم جایگزین شدن اعتقادات مادی به جای ارزشهای دینی می باشد.

نوری با اشاره به اینکه دین در خانواده ها به صورت دیگری رواج پیدا کرده است خاطر نشان کرد: امروزه کسانی که خود را متمول و دارا می دانند و به نظر خودشان اعتقاد به خدا جزء نقص و ناامیدی چیز دیگری به همراه ندارد، بیشتر از سایر افراد جامعه دست به چنین کاری می زنند این افراد برای انسانیت ارزشی قائل نیستند با ایجاد مشکلات اندک با بی شرمی تمام مرتکب چنین جنایتهایی می شوند.

دکتر شوشتریان، روانپزشک، در مورد زمینه های ارتکاب به اینگونه جرائم گفت: از زمینه هایی که ایجاد انگیزه در اینگونه جرائم می کند، می توان به دوستان ناباب، فساد اخلاقی، اعتیاد شدید، جنون آنی، سوء ظن، بی وفایی و مهمترین آن ها اعتقاد به افکار فراماسونری اشاره کرد که باعث می شود تا همسرانشان را به کار مرگ بکشانند.

در این رابطه احمدی وکیل پایه یک دادگستری گفت: مردان بیشتر از زنان دست به همسرکشی می زنند و بعد از بازجویی به دلایل چون حسادت، ناموسی، سوء ظن، طولانی شدن در رسیدگی دادخواست طلاق، ضعف مبانی اخلاقی اعتراف می کنند و گفتنی است که ۴۷ دلار مردان جنایتکار بیکارند.

وی در ادامه با اشاره به زنان خیانتکار تصریح کرد: بیشتر از ۹۰ درصد زنان پس از انجام کار و دستگیری اعلام کردند که قصد متارکه داشتند و شوهرانشان با آنان مخالفت می کردند و یا به دلایلی چون وجود فرزند، سختگیری والدین و موقعیت اجتماعی به کشتن همسر روی آوردند.

احمدی در ادامه افزود: زنان خود کمتر مرتکب قتل می شوند و بیش از ۸۰ درصد از آنان مرد غریبه ای را برای کشتن شوهر خود اجیر می کنند و حدود ۲۰ درصد از زنان شوهران خود را با موارد سمی مسموم می کنند و طی آخرین اطلاعات به دست آمده ۵۳ درصد از زنان جنایتکار خانه دار بوده اند.

گفتنی است: در جامعه شاهد ریزش فرهنگی شدیدی هستیم که مردم را از دین واعتقادات خود دور می کنند و به خشونت و آسیب به خود و دیگران نزدیک می کنند و با کمی دقت در این موضوع به هدفمندی آن می رسیم که دشمنان با گرفتن اعتقادات و رفتارهای با ارزشمان به ما ارزشهایی پوچ و اعتقاداتی بر پایه و اساس می دهند و این جنایت ها ثمره و میوه ی اینگونه اعتقادات است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.