مردم آبروی مسوولان را خریدند؛ رای‌گیری در وقت اضافه

فرایند رای‌گیری برای انتخابات چهارگانه ۱۴۰۰ که مهمترین آن انتخاب رییس‌جمهور دولت سیزدهم بوده است از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد و به دلیل حضور ادامه‌دار رای دهندگان در شعب رای‌گیری با تمدید ساعت به بامداد روز شنبه کشیده شد.

به گزارش ممتازنیوز، مشاهدات خبرنگاران ایسنا در حوزه های مختلف رای گیری تاثیرگذار مبنی بر بالا بودن میزان مشارکت مردمی را سخنگوی شورای نگهبان نیز بارها تایید کرده است ولی تالحظه ارسال این گزارش آمار رسمی از میزان مشارکت رای دهندگان یا میزان آرای کاندیداها اعلام نشده است.

سلامت انتخابات و برگزاری فرآیند رای گیری در امنیت کامل نیز از سوی مسوولانی از جمله استاندار و فرمانده نیروی انتظامی مورد تایید و تاکید قرار گرفت.

صبح روز گذشته حضرت آیت الله خامنه ای اولین فردی بودند که رای خود را به صندوق انداختند و در بخشی از بیاناتشان تاکید کردند: روز انتخابات روز ملت ایران است. امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند. مردمی که با حضور کنار صندوق‌های رای و با دادن رای در واقع تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند.

مردم نیز علی‌رغم تردیدها و گلاها و کمبودها برای ایران‌شان کم نگذاشتند و با حضوری آگاهانه آبروی مسوولان کشور را خریدند.

میزان مشارکت و حضور مردم در شعبه های اخذ رای در سطحی بوده است که نمایندگان یا کاندیداها (رضایی، رییسی، قاضی زاده هاشمی و همتی)شخصا از ستاد انتخابات کشور تمدید ساعت رای گیری تا ۲ بامداد شنبه ۲۹ خرداد را خواستار شدند.

این درخواست با موافقت ستاد انتخابات کشور همراه شد و البته از ساعت ۲۴ آغاز شمارش آرا در شعبی که در آن ها رای گیری به اتمام رسیده آغاز شده است.

ستادهای انتخاباتی برخی کاندیداها در ساعات پایان رای گیری هم‌چنان مردم بخصوص جوانان را دعوت به مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های را ی می‌کردند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.