مردم “آمریکا” همچنان از پیامدهای منفی تعطیلی “دولت فدرال” رنج می‌برند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تعطیلی دولت فدرال آمریکا میلیون‌ها دلار برای آژانس‌ها و موسسات دولتی مختلف در این کشور خسارت به بار آورد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، جیسون فورمن، رئیس مشاوران اقتصادی کاخ سفید اخطار داد در ۳ ماهه چهارم امسال باید منتظر آمار و ارقام و نتایج بدتری برای اقتصاد آمریکا باشیم.

وی سبب اصلی این مسئله را فلج شدن ۱۶ روزه فعالیت‌ها و خدمات دولت فدرال عنوان کرده است.

تعطیلی فعالیت‌های دولت فدرال در آمریکا که ۱۶ روز طول کشید، میلیون‌ها دلار برای آژانس‌ها و موسسات دولتی مختلف در این کشور خسارت به بار آورد و نگرانی‌های شدیدی در رابطه با سیاست‌های آمریکا در کشورهای مختلف جهان برانگیخت.

بر همین اساس، کاخ سفید اعلام کرد که به سبب پرداخت حقوق هزاران تن از کارکنان و کارمندان دولت که در این مدت به مرخصی اجباری رفته و کاری نکرده بودند، بیش از ۲ میلیارد دلار ضرر کرد.

به همین سبب، طبق گزارش ممتاز به نقل ازی که کاخ سفید تهیه کرده است دولت آمریکا مجبور شد برای ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار روز کار انجام نشده، به کارمندان خود حقوق بپردازد.

کاخ سفید همچنین در گزارش ممتاز به نقل از خود یادآوری کرد که فلج شدن دولت فدرال به مدت ۱۶ روز به سبب بحران بودجه، رشد اقتصادی آمریکا را در ۳ ماهه چهارم امسال کاهش داده است.

کاخ سفید در گزارش ممتاز به نقل از خود آثار منفی بحران بودجه آمریکا را بر بازار کار ارزیابی کرده و به این مسئله اذعان کرد که فلج شدن دولت فدرال در ۱۶ روز اول اکتبر مانع از آن شد که طبق پیش بینی‌ها ۱۲۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.