مردم از سازندگان واحدهای مسکونی گواهی کیفیت را مطالبه کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ،’جواد سهامیان مقدم ‘روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان وشهرسازی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: قانون پنجمین برنامه توسعه کشور برای نظام مهندسی ساختمان و شرکت های بیمه تکلیفی را مشخص ساخته ، اما وظیفه ای که در این بخش وجود دارد ، فراتر از دایره قانونی آن است .

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از مصالح ساختمانی استاندارد در کشور گفت : مواد و مصالح استاندارد ضامن دوام و کیفیت بنا محسوب می شود و از سوی دیگر باید مقررات ملی ساختمان به شکل دقیق به مورد اجرا گذاشته شود .

مرکز تحقیقات راه وشهرسازی پیش از این اعلام کرد بالغ بر ۷۵ درصد مصالح ساختمانی کشور از استاندارد لازم برخوردارند ، در عین حال ۱۰۰ درصد سیمان و تیرآهن تولیدی در داخل کشور دارای نشان استاندارد است .

مدیرعامل بیمه ایران افزود: علاوه بر رعایت مسایل بیمه در زمینه کیفیت ساخت وساز ، موضوع بهره گیری از معماری ایران و اسلامی مورد توجه قرار دارد .

وی یادآور شد: مهندس ناظر باید مسئولیت خود را تحت پوشش بیمه قرار دهد و از سوی دیگر کارفرما و پیمانکار نیز مسئولیت خود را در برابر افراد فعال تحت پوشش باید بیمه نماید .

به گفته سهامیان مقدم ، سازمان نظام مهندسی ساختمان و سندیکای بیمه گران ایران تلاش لازم برای گسترش و توسعه فرهنگ بیمه های تخصصی مهندسی و نیز بیمه های تکمیلی صنعت ساختمان وشهرسازی را برنامه ریزی و به مورد اجرا خواهند گذاشت .

تفاهم نامه پیاده سازی نظام جامع بیمه های تخصصی مهندسی ساختمان وشهرسازی به امضای مشترک ‘سید مهدی هاشمی ‘رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان ، ‘سید محمد کریمی ‘رئیس کل بیمه مرکزی ایران و ‘جواد سهامیان مقدم ‘رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران ایران و مدیرعامل بیمه ایران رسید .

اقتصام ** ۱۵۵۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۴۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.