مردم از نانوایی‌های دارای شناسنامه نظارت نان خریداری کنند

فروردین ۱۴۰۳

نانوایی‌های سنتی که بتوانند استاندارد و ضوابط سازمان غذا و دارو را در پروسه نان رعایت کنند شناسنامه نظارت دریافت می‌کنند.

فاضلی معاون غذا و لوازم آرایشی بهداشتی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو  در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: نان‌های صنعتی از قبل تحت نظارت سازمان غذا و دارو بوده و نظارت جدی بر آنها انجام می‌شده است.

وی گفت: در مورد نان‌های سنتی واحدهای پخت نان که در سطح شهرها وجود دارد، تحت نظارت واحدهای بهداشت محیط وزارت بهداشت می باشند ولی در مورد فرآیند تهیه نان که بسیار مهم بوده و در ارزش مواد غذایی و سلامت اشخاص تاثیر گذار است نظارتی نبوده است.

فاضلی تصریح کرد: اخیرا بخش نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است که نانواهایی سنتی بتوانند شناسنامه نظارت بگیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر این نانوایی‌ها در پروسه تولید نان استانداردها و ضوابط سازمان غذا و دارو را رعایت کنند می‌توانند شناسنامه نظارت بگیرند و بر سر در نانوایی نصب کنند تا مردم اعتماد بیشتری داشته باشند.

وی افزود: واحدهایی که حداقل‌های استاندارد را رعایت کنند می‌توانند این شناسنامه را دریافت کنند توصیه ما این است که مردم از نانوایی‌های دارای شناسنامه نظارت خریداری کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.