مردم اسیر دلالی ارز و سکه؛ کاهش ارزش پول؛ مشکل ارزی خواهیم داشت

ندیمی با انتقاد از وضعیت بازار ارز و سکه ۹۱ مطرح کرد؛

ایران > قانونگذاری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دربارهٔ کاهش ارزش پول ملی در کشور گفت: در سال ۹۱ ما شاهد کمترین موفقیت در مدیریت کنترل نرخ سکه و ارز بودیم و طرح شکست خورده پیش فروش سکه در سال قبل نشان داد بانک مرکزی پذیرفته که ارزش پول ملی در کشور کاهش یافته است.

پایگاه رسمی مجلس شورای اسلامی نوشت: ایرج ندیمی با اشاره به نوسانات بسیار نرخ سکه و ارز در سال ۹۱ گفت: یکی از دلایل نوسانات بازار ارز و سکه را می‌توان عرضه و تقاضای آن عنوان کرد، چراکه خریدهای انبوه می‌تواند در مدیریت بازار سکه و ارز موثر واقع شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال قبل در مورد نرخ سکه مشکلات عدیده‌ای وجود داشت، افزود: در سال ۹۱ در بسیاری از موارد اقتصادی از جمله سکه و عرضه آن دچار مشکل بودیم که بعضی بی‌مدیریتی‌های بانک مرکزی نیز به آن دامن زد.

وی به وضعیت نرخ ارز در سال ۹۱ اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۲ باید گفت ما با مشکل ارزی مواجه خواهیم بود، چراکه عرضه و تقاضای آن با یکدیگر تناسبی ندارد که بخشی از افزایش قیمت دلار در کشور نیز به این امر مربوط بوده است. در سال قبل این سوال برای بسیاری از کارشناسان اقتصادی بوجود آمد که چرا علی‌رغم اینکه میزان عرضه و پس‌انداز سکه و طلا در کشور بسیار بسیار است اما با این وجود قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

ندیمی افزود: نابسامانی‌های اقتصادی در کشور سبب شد تا بسیاری از مردم خواسته و ناخواسته گرفتار دلالی بازار سکه وارز شوند که این امر سبب ضرر بسیاری از اشخاص ناآگاه در امور اقتصادی شده که تبعات منفی بسیاری بر کشور تحمیل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «عدم مدیریت بانک مرکزی به نوسانات بازار سکه و ارز در سال ۹۱ دامن زد» گفت: نابسامانی‌های اقتصادی در کشور سبب شد تا بسیاری از مردم خواسته و ناخواسته گرفتار دلالی بازار سکه و ارز شوند.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در کشور خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ ما شاهد کمترین موفقیت در مدیریت کنترل نرخ سکه و ارز بودیم و طرح شکست خورده پیش فروش سکه در سال قبل نشان داد بانک مرکزی پذیرفته که ارزش پول ملی در کشور کاهش یافته است.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.