مردم انگلیس خواهان برخورد با خشونت پلیس

مردم انگلیس شب گذشته سالروز مرگ مشکوک شان ریگ سیاهپوست و بیمار روانی را برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، این مرد چهل ساله در اوت سال ۲۰۰۸ به صورت مشکوکی در دفتر پلیس لندن جان باخت. فعالان حقوق مدنی و اعضای خانواده «شان ریگ» در چهار سال گذشته ، تلاشهای زیادی صورت داده اند تا واقعیت ها درباره مرگ او مشخص شود. درخواستهایی مطرح شد مبنی بر اینکه پلیس انگلیس درباره این مرگ، لاپوشانی و مخفی کار می کند.  
سامانتا ریگ دیوید ، خواهر این قربانی انگلیس گفت: ما به تلاشهای خود برای روشن شدن علت مرگ برادرمان  ادامه می دهیم. تلاش در این زمینه بسیار دشوار است. برخی اوقات احساس می کنیم که درگیر کابوسی وحشتناک شده ایم که امیدواریم پایان یابد.»
پرونده شان ریگ فقط یکی از مرگهای مشکوک در شبکه بیماران روانی در انگلیس است. در این میان باید توجه داشت بیست و سه درصد این افراد مبتلا به مشکلات روانی از سیاهپوستان یا قومیتهای مختلف هستند. احتمال اینکه سیاهپوستان در انگلیس براساس قوانین مشکلات روحی و روانی بازداشت و زندانی شوند، چهل و چهار درصد بیشتر از سفیدپوستان است. فعالان انگلیسی می گویند باید از چنین مرگهایی درس گرفته شود. باید توجه داشت که چرا شمار قابل توجهی از این افراد مبتلا به مشکلات روحی و روانی که جان می بازند در برخوردهای تند نیروهای حرفه ای سازمانهای امدادی یا پلیس جانشان را از دست می دهند. کمیسیون مستقل پلیس لندن در حال انجام تحقیقات در این خصوص است. بررسی ها نشان می دهد از سال هزار و نهصدو نود، حدود یکهزار و چهارصد و سی و سه نفر از شهروندان انگلیسی هنگام روبرو شدن با نیروهای پلیس کشته شده اند و حتی یک نفر از ماموران پلیس به علت دست داشتن در این پرونده ها محکوم نشده اند.
سامانتا ریگ دیوید  گفت.. مردم انگلیس می گویند باید با این رویه و عملکرد پلیس کشور برخورد شود و پلیس انگلیس بداند که نمی تواند اینگونه رفتار کند و مصون بماند.  
خانواده شان ریگ می گویند مبارزه آنها تازمانیکه کل نظام پلیس انگلیس اصلاح شود ادامه خواهد یافت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.