مردم ایران در تحریم به بلوغ رسیده اند

طی سال های اخیر ما در تحریم رشد کرده ایم و مردم ایران در تحریم به بلوغ رسیده اند.

 به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری عصر دیروز در پنجمین همایش ملی علمی کاربردی که در همایش صدا و سیما برگزار شد طی سخنرانی گفت: جامعه دانشگاهی که در این دوره تحریم ها که بر علیه کشور وجود دارند، چشم طمع دشمنان را کور می کنند و سختی به جان خود تحمل می کنند .

وی افزود: ما طی سالهای اخیر در تحریم رشد کرده ایم و مردم ایران در تحریم به بلوغ رسیده اند.

دانشجو با اشاره به هوشیاری دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان تقابل با آمریکا را انقلاب گری می دانند نه تقابل با روسای دانشگاه ها را و همان طور که دانشجویان در فتنه ۸۸ چشم طمع دشمنان را کور کردند، در حال حاضر نیز چشم طمع دشمنان را کور خواهند کرد.

انتخاب افرادی به عنوان ناجی معیشتی در زمان انتخابات از طرف دشمن

دانشجو در ادامه گفت: دشمن در حال حاضر در مسائل اقتصادی فشار می آورد تا در این فشار اقتصادی به مرحله انتخابات برسیم تا در آن زمان دشمن عده ای را به عنوان ناجی معیشتی مردم معرفی کند.

وی افزود: دشمن قصد دارد در زمان انتخابات افرادی را به عنوان ناجی معیشتی مردم معرفی کند که این افراد در جریان فتنه با آن همکاری کردند و حتی یک جمله در خصوص فتنه نگفتند و این در حالی است که جامعه دانشگاهی ما بصیرت دارد و این نوع افراد را تشخیص می دهد .

 رشد علمی ایران راهی برای ورود به مذاکرات است

دانشجو در ادامه به تعداد دانشجویان که هم اکنون در دانشگاه های کشور در حال تحصیل هستند اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان کشور از اول انقلاب تا کنون ۲۰ تا ۲۵ برابر رشد داشته و این در حالی است که جمعیت کشور ۲ برابر شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه های کشور فعالیت می کند که این اعضای علمی کشور از بهترین اساتید دنیا اگر چیزی بیشتر نداشته باشند کمتر نیز ندارند.

وی تصریح کرد: اگر رشد علمی ایران وجود نداشت ایران نمی توانست در مذاکرات با اقتدار ورود پیدا کند و هم اکنون رشد تولیدات علمی ایران ۱۱ تا ۱۳ برابر رشد تولیدات علمی دنیا است .

دانشجو اظهار داشت: طی ۳ سال اخیر کشور در حوزه های فناوری نانو ، انرژی های نو، زیست محیطی، هوا فضا، ماکروالکترونیک، بین ۸ تا ۱۵ ارتقا پیدا کرده است و این در حالیست که برخی از افراد در داخل کشور از این پیشرفت علمی کشور ناراحت هستند.

 تحصیل ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشجو در ادامه از بازنگری ۲۰۰ رشته دانشگاهی خبر داد و گفت: بازنگری ۳ هزار سرفصل درسی در قالب ۲۰۰ رشته دانشگاهی در ۷۰ کمیته تخصصی در وزارت علوم صورت می گیرد وی افزود: بازنگری این تعداد سرفصل  در حالیست که ۴۰۰ سر فصل درسی بازنگری شده ،که از این تعداد ۱۰۰ سرفصل نیز ابلاغ شده است .

دانشجو تصریح کرد: بر اساس انعقاد قراردادهایی بین وزارت علوم با وزارت خانه های دفاع، صنعت، نفت ، محیط زیست و سازمان محیط زیست هم اکنون ۵۷ عدد از این قرارداد ها فعال هستند.

وی تصریح کرد: تعداد برنامه های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۷۹۸ برنامه در سال ۸۸ به ۲۱۲۱ برنامه درسی در حال حاضر و تعداد برنامه های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال ۷۵ چهل و سه برنامه بود که در سال ۸۴ این تعداد به ۴۰۷ برنامه رسیده است .

وی در ادامه گفت: در سال ۸۷ ششصد و چهل مرکز علمی کاربردی وجود داشت که این تعداد در سال ۹۱ به نهصد و چهل و یک  مرکز رسیده است و هم اکنون ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.