مردم بحران زده اروپا:جایزه صلح به اروپا مسخره است

اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا درحالیست که اعتراضات به سیاست های ریاضت اقتصادی در این کشورها همچنان ادامه دارد و مردم اعطای این جایزه را سرپوشی بر ناتوانی حل بحران اقتصادی اروپا می دانند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،معترضان با انتقاد از اهدای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا ، میگویند اولویت اول این اتحادیه باید حل مسائل اقتصادی باشد.
هزاران نفر از معلمان و دانش آموزان ایتالیایی در شهرهای مختلف این کشور از جمله شهر رُم پایتخت با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به سیاستهای ریاضت اقتصادی دولت اعلام کردند.
ادواردو پریشیلی از دانش آموزان ایتالیایی حاضر در این تظاهرات گفت:به نظر من جایزه صلح نوبل نه باید به اوباما داده می شد و نه حالا به اتحادیه اروپا.
برونلا چیاپتا از معلمان حاضر در این تظاهرات هم گفت:علت تظاهرات ما این است که سیستم آموزشی مدارس عمومی به خاطر سیاستهای اقتصادی دولت لغو شده و به طور کلی  سیستم آموزشی کشور در حال از هم پاشیدن است.

مردم بحران زده یونان هم اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا را مسخره میدانند.
کریسولا پاناجوتیدی، ساکن شهر آتن به محض شنیدن خبر اعطای جایزه نوبل صلح به اتحادیه اروپا، خنده تمسخر آمیزی می کند و می پرسد: “جوک می گویی؟”
این زن سی و شش ساله یونانی سال گذشته شغل خود را از دست داد و به گروه بیست و پنج درصدی یونانی هایی پیوست که در پنجمین سال تداوم رکود شدید اقتصادی در این کشور بیکار می باشند.
وقتی به کریسولا گفته شد که این خبر ابدا جوک نیست، حالت شگفت زده وی ناگهان تبدیل به تنفر شد و گفت: “بااین جایزه ما را مسخره کرده اند. این کار فقط مردم را خشمگین می کند.”
مردم قاره اروپا که وخامت بی سابقه اوضاع اقتصادی را به گردن سیاست های اتحادیه اروپا می اندازند، از اعطای این جایزه گیج شده اند و بسیاری نیز به شدت عصبانی هستند.
فیلیپ دین، یک مشاور آی تی که چهل و هشت سال دارد همین طور که در امتداد رود لیفی در دوبلین پایتخت ایرلند قدم می زند به خبرنگار رویترز می گوید: “اصلا برایم حل نمی شود. اتحادیه اروپا از نظر من آخرین کسی بود که می باید جایزه فوق را بگیرد. این اتحادیه سازمانی بی بو و خاصیت است و با توجه به وضعیت اقتصادی، این جایزه را در بدترین زمان ممکن اعطا کردند.”
کشور ایرلند همانند یونان مجبور به مراجعه به صندوق بین المللی پول برای دریافت کمک مالی شده است که در قالب برنامه ریاضت اقتصادی ارایه می شود.
ماریا فوتیو، دیگر شهروند یونانی ساکن آتن نیز از این جایزه به شدت خشمگین بود. وی گفت: “ما درگیر جنگی مالی شده ایم؛ این مساله را نمی فهمند؟”
اد بالز، سیاستمدار عضو حزب کار در یک میزگرد در دوبلین با مسخره کردن اعطای این جایزه به کنایه گفت: “امشب همه مردم در آتن برای اعطای این جایزه هورا خواهند کشید.”

کارشناس اقتصادی: انتخاب اتحادیه اروپا بعنوان برنده نوبل نمایشی خنده آور است
ماکس کایسر کارشناس مسائل اقتصادی نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت: انتخاب اتحادیه اروپا به عنوان برنده جایزه صلح نوبل یک نمایش کمدی و خنده آور است.
کایسر در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی گفت: من انتخاب اتحادیه اروپا به عنوان برنده جایزه صلح نوبل را با این موضوع که ما جایزه صلح نوبل را به فرانکن اشتاین به خاطر ایجاد یک هیولا تقدیم کنیم مقایسه می کنم و به نظرم این انتخاب بوسیله یک ماشین انجام شده زیرا اتحادیه اروپا یک حکومت تکنوکراسی است که بوسیله ماشین ها هدایت می شود و در همکاری با موسسات بانکی در تلاش است که دارایی شهروندان اروپایی را بمکد و آنرا برای بروکسل ، بانکدارها ، بانک جهانی ، اتحادیه اروپا و ترویکا بفرستد.

 


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.