مردم به مدیریت بخش درمان اعتماد داشته باشند/ بسیج تمام امکانات برای مقابله با کرونا

معاون اول رییس جمهور گفت: دولت تمام امکانات خود را برای پیشگیری و مقابله با کرونا بسیج کرده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری شامگاه پنجشنبه پس از جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع مقابله با ویروس کرونا که منشاء آن از چین بوده و به کشورهای مختلف سرایت کرده است، در جلسه امشب مورد بررسی قرار گرفت؛ آثاری از این ویروس در برخی شهرهای ایران و به طور مشخص قم ظاهر شده است.

وی تصریح کرد: دولت تمام امکانات خود را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس بسیج کرده است وستاد مربوطه نیز به دستور رییس جمهوری تشکیل شده است. همچنین ستاد بحران با اختیارات قانونی در وزارت کشور و با مسئولیت وزیر کشور جلساتی در این خصوص تشکیل داده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: در جلسه امشب مباحثی درباره موضوع کرونا مطرح و تصمیم‌گیری‌هایی شد. همچنین دبیر این ستاد مشخص گردید و کمک‌های مورد نیاز وزارت بهداشت نیز اعلام شد. از امشب دبیرخانه ستاد در داخل وزارت بهداشت برنامه‌ریزی‌هایی انجام خواهند داد و دستورالعمل‌های مختلف مورد نیاز را تدوین و به ستاد ارائه خواهند داد تا در ستاد تصویب شود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه ستادپیشگیری و مقابله با کرونا دارای اختیارات کامل است خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند از دستورات و مصوبات این ستاد تبعیت کنند؛ دولت، نیروهای مسلح، نهادهای حکومتی و بخش خصوصی باید در این زمینه با ستاد مربوط به موضوع کرونا همکاری کنند.

وی با اشاره به فعالیت برخی کارخانجات تولید کننده ماسک در کشور گفت: به طور خاص اعلام می‌کنم در شرایط خاصی که برای کشور پیش آمده است، همه کارخانجات و تولید کنندگان باید آن طور که وزارت بهداشت و دستگاه‌های ذی‌ربط و وزارت صنعت، معدن وتجارت مطالبه می‌کنند اقدام کنند و به صورت سه شیفت تولید کنند.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: مردم نباید برای برخی نیازهای اولیه در مقابله با ویروس کرونا کمبودی داشته باشند. من مطمئن هستم که از فردا در جلساتی که باشرکت‌های تولید کننده نیازهای اولیه در این زمینه برگزار می‌شود، در نخستین فرصت نیازهای مربوطه تامین و در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

جهانگیری تاکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که توان پزشکی و درمانی کشور بسیار بالاست و ایران از نظر توانمندی پزشکی در سطح منطقه و جهان جزو کشورهای مهم محسوب می‌شود که ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد واین ظرفیت در مقاطع مختلف نشان داده شده است.

او با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند مدیریت بخش درمان کشور بسیار توانمند است ادامه داد: مردم به این مدیریت اعتماد داشته باشند. قادر هستیم حتما بر این مساله “ویروس کرونا” در ایران را در روزهای نخست به لطف خدا و دعای خیر مردم مسلط شویم و ویروس را کنترل کنیم تا ضایعات و تلفات زیادی نداشته باشیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: دوستان بخش پزشکی کشور با اطمینان خود را مسلط بر موضوع می‌دانند و من امیدوار هستم که در روزهای آینده اخبار خوبی از زبان مسئولان مرتبط اعلام شود.

جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم پیشگیری رسانه‌ها از انتشار اخبار غیر واقعی گفت: مطالب مرتبط با این موضوع را باید فقط از زبان مسئولان پزشکی و وزارت بهداشت ودرمان بشنویم. ازهمه رسانه‌ها، مطبوعات و فعالان فضای مجازی که قطعا همه دلسوز مردم هستند، انتظار داریم به این موضوع توجه کنند و بدانند که بیان واقعیات، دلسوزی برای مردم است و ما نه می‌خواهیم کم‌نمایی کنیم و نه می‌خواهیم بیش‌نمایی شود و مردم را نسبت به موضوع نگران کنیم.

وی افزود: مسئولان وزارت بهداشت وکارگروهی که برای اطلاع‌رسانی در این زمینه تشکیل خواهد شد وظیفه دارند که اطلاعات دقیق را ارائه دهند. ان‌شاءالله آموزش‌های مورد نیاز در این خصوص از طریق صداوسیما و رسانه‌های مختلف به مردم ارائه خواهد شد و می‌توان با انجام یک سری اقدامات عمومی از سوی مردم تا حد زیادی مطمئن شد که جلوی این ویروس گرفته شده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.