مردم تخلفاتی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود گزارش کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی قوه قضاییه گفت که شهروندان و اعضای سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه ( سجام) در صورت مشاهده تخلفاتی که باعث شیوع بیماری کرونا می شوند می‌توانند در سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir گزارش های خود را ثبت کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمد باقر الفت گفت: احتکار، گرانفروشی و هرگونه تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از قبیل ( ماسک، دستکش، الکل، ژل ضد عفونی و…)، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی‌ها و مراکز عرضه نان با توجه به موارد مندرج در صفحه ویژه گزارش‌های کرونا، می‌توانند تخلفات را اعلام کنند.

وی افزود: اعلام تخلف فعالیت واحدهای صنفی که باید تعطیل باشند از دیگر مواردی است که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده درقسمت ثبت گزارش این سامانه ثبت کنند.

در این گزارش آمده است که برای رسیدگی دقیق و به هنگام ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می‌شود در ابتدای گزارش درج شود. همچنین باید موضوع گزارش به صورت موردی و دقیق ذکر و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی خودداری شود .

در متن گزارش موضوع تخلف و مشخصات افراد متخلف درحد امکان به صورت دقیق تشریح و از هرگونه ماجراجویی، موازی کاری و به خطر انداختن سلامت خود و دیگران به طور جدی خودداری شود.

در این سامانه هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش‌ها کاملا محرمانه است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.