مردم تونس پیشتاز بیداری اسلامی در منطقه بودند

 به گزارش خبرگزاری مهر ، صحبی العتیق رئیس فراکسیون النهضه تونس با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدا این دیدار لاریجانی با ابراز خرسندی از پیروزی انقلاب مردم تونس گفت: مردم تونس این توفیق را داشتند که در بیداری اسلامی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پیشتاز دیگران باشند و حرکت مردم تونس آغازی بود برای سایر ملت های منطقه که انقلاب خود را به پیش ببرند.

وی در ادامه افزود: امروز مردم تونس افتخار می کنند که در جنبش بیداری اسلامی در منطقه از یک جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نقش مهم آن در سیاستگذاری های کلان کشور، بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای انتقال تجارب قانونگذاری و هر گونه همکاریهای پارلمانی با مجلس موسسان تاکید کرد.

در ادامه این دیدار صحبی العتیق رئیس فراکسیون النهضه تونس ضمن ارائه گزارشی از تحولات تونس و روند تشکیل مجلس موسسان و تدوین قانون اساسی ، جنبش بیداری اسلامی در منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان سرآغاز نهضت های بیداری اسلامی، از قدرت بالایی در منطقه و جهان برخوردار می باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر روز دوشنبه محمد صبحی العتیق رئیس فراکسیون النهضه در مجلس موسسان تونس را به حضور پذیرفت.

جلیلی در این دیدار با تمجید از مبارزات ملت مسلمان تونس در برابر رژیم دیکتاتور و وابسته زین العابدین بن علی پیروزی انقلاب تونس را سر آغاز حرکت بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا دانست و افزود: این بیداری آرزوی همه ملت های مسلمان منطقه بود که علی رغم میل جریان استکبار تحقق یافت.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.