مردم را با زیبایی های آسمان آشنا می کنیم

به گزارش ایمنا، حسین مزروعی امروز در آستانه روز نجوم در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه بنابر پیشنهاد انجمن نجوم ایران روز نجوم برابر ۸ اردیبهشت ماه در سراسر کشور به صورت ویژه برگزار می شود، افزود: این روز با توجه به رویداد سال جهانی نجوم به کمک و یاری انجمن منجمان بدون مرز به نام ماه جهانی نجوم و در نهایت روز نجوم تاسیس شد. 
وی با اشاره به اهداف این روز گفت: گردآوردن منجمان، گروه های نجومی، رصدخانه های آموزشی در کنار مردم و آموزش ستاره شناسی و آشنایی آنان با هیجان و زیبایی علم نجوم و در نهایت ترویج این علم در بین مردم عادی از اهداف این روز است.
مدیر مرکز نجوم با بیان اینکه شعار امسال روز نجوم بردن علم ستاره شناسی به میان مردم است، تصریح کرد: با توجه به این شعار برنامه اصلی ما ایجاد گروه های مختلف رصدی، ستاره شناسی، آشنایی با نرم افزارهای علم نجوم و در نهایت افزایش علاقه وانگیزه در بین مردم و به وی‍ژه کودکان و آشنایی هر چه بیشتر آنان با این علم زیبا است.
وی ادامه داد: امروز نیز در سه پارک غدیر، لاله و خانه کودک منجمان و افراد مشهوری مانند انیشتین و خواجه نصیرالدین طوسی به میان مردم رفته و سوالات آنان را در زمینه ستاره شناسی پاسخ می دهند.
مزروعی خاطرنشان کرد: این را نباید فراموش کنیم که در این روز مردم برای لذت بردن از آسمان و زیبایی های آن می آیند، بنابراین سعی شود مردم را با مباحث سخت سردرگم نکنیم.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.