مردم سوریه زیر بار حکومت‌ تحمیلی نمی‌روند

کارشناس سیاسی گفت: مردم سوریه می‌دانند با برکناری بشار اسد صهیونیست‌ها بر آنان غالب می‌شوند و هزینه چنین تحولی را ملت سوریه باید پرداخت کنند.

افروز رجائی‌فر کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با بحران اخیر در کشور اسلامی سوریه اظهار داشت: حمایت غرب از گروهی از معترضین و اعمال توطئه‌های مختلف که سعی در براندازی حکومت مشروع و قانونی بشار اسد را دارند یک فضای منفی و نا امنی را برای مردم سوریه ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به سیر تاریخی پیمان دوستی بین ایران و سوریه افزود: ایران بعد از انقلاب اسلامی و درگیری در جنگ تحمیلی از حمایت‌های همه جانبه حکومت سوریه برخوردار بوده و این در حالی است که اکثریت کشورهای عرب هم پیمان رژیم بعثی عراق به حساب می‌آمدند.

این استاد دانشگاه نقش سوریه رادر سیاست های خارجی ایران مهم دانست و یاد آور شد: تنها کشوری که در زمان جنگ تحمیلی به گفتمان انقلاب اسلامی نزدیک و  یک حامی برای ایران در منطقه به حساب می‌آمد سوریه بود.

رجایی فرد حمایت های ایران از سوریه رادر این شرایط طبیعی دانست و بیان داشت: با توجه به بیانات شیخ حسن نصرالله در ارتباط با حمایت سوریه از مقاومت، می‌توان به این نکته پی برد که نگرانی ایران برای کشور سوریه برای حفظ امنیت در منطقه کاملا منطقی و به جا است.

این کارشناس سیاسی به انجام اصلاحات داخلی سوریه از سوی بشار اسد اشاره و تاکید داشت: اصلاحات برای به انجام رساندن مطالبات سیاسی- اجتماعی ملت سوریه قولی است که رئیس جمهوری این کشور به مردم خود داده و باید برای تحقق آن علی رغم بحران سازی های غرب در کشور سوریه ،تلاش لازم را داشته باشد.

رجایی فر ادامه داد: مردم سوریه باید به این مسئله توجه لازم را داشته باشند که با برکناری بشار اسد غلام حلقه به گوش رژیم پوشالی صهیونیستی می‌شوند و هزینه چنین تحولی را ملت سوریه باید پرداخت کنند و نمی‌توانند در صورت به قدرت رسیدن شخص دیگر در حکومت که سر کرده آمریکا باشد رویای پیشرفت مادی- معنوی را  در سر بپرورانند.

وی  تحقق شرایط مطلوب و آرمانی در حکومت کنونی سوریه را توسط بشار اسد این گونه عنوان کرد: به انجام رساندن مطالبات مردم، انجام اصلاحات سیاسی و کنترل معترضین سوری از عواملی است که سوریه را به سمت آرامش سوق می‌دهد.

رجایی فر اضافه کرد: مقابله با ارتش به اصطلاح آزاد سوریه که خارج از  این کشور  اداره می‌شود از دیگر راه های ممکن برای رسیدن به شرایط مطلوب و آرمانی در سوریه است. 

این استاد دانشگاه در ادامه سرکوب حکومت مشروع و قانونی بشار اسد را عنصر مطلوب دشمن عنوان کرد و افزود: غرب با عملیاتی کردن طرح های اتحادیه عرب و کوفی عنان به دنبال تحقق تحولات مورد نظر خود در سوریه و منطقه است و باید گفت که در صورت تغییرات احتمالی در حکومت سوریه خطری  متوجه ایران نمی شود.

رجایی فر تاکید کرد: ایمان و صداقت وتعهد نسبت به ابعاد مکتبی- نظامی حکومت اسلامی ایران قوی ترین پشتوانه و بهترین حاشیه امن ایران به حساب می آید.

وی با بیان اینکه نگاه اعتقادی به مسائل مختلف در کنار تحلیل های سیاسی باید منعکس شود تصریح کرد: یکی از نقاط اساسی داشتن ایمان قلبی و نقطه مقابل این مسئله به عنوان نقطه ضعف ما محسوب می‌شود و باید به این مسئله توجه کرد که در تحلیل مسائل سیاسی- اجتماعی صرفا نباید یک نگاه آکادمیک غربی و اطلاعاتی داشته باشیم.

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: با شناسایی نقاط ضعف دشمن قطعا می‌توانیم در منازعه های مختلف پیروز شویم.

انتهای پام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.