مردم قدرت خرید خدمات “سلامت” را ندارند

اردیبهشت ۱۴۰۳

؛ دکتر پزشکیان نماینده مجلس در همایش جایزه ملی بقراط سال ۹۲ که در کتاب خانه ملی برگزار شده است با بیان این مطلب افزود : ۷۵ درصد سلامت جامعه به مردم بازمی گردد و تنها ۲۵ درصد آن به وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها مربوط می گردد.

وی با بیان اینکه عوامل اجتماعی بسیاری در حوزه سلامت تاثیرگذار می باشند ادامه داد: اشخاص فقیر بیشتر فوت می کنند و اشخاص بی پول، بی سواد و حتی کسانی که سرپرست خانوارشان را از دست داده اند بیشتر در معرض خطر قرار دادند و سلامت اینها یک تهدید بزرگ محسوب می گردد و اگر می خواهیم شاخص های سلامت را افزایش دهیم باید به این قشر از جامعه توجه کنیم.

پزشکیان در ادامه بیان کرد: قانون، مدیر و سیاست گذار اگر می خواهند در حوزه سلامت فعالیتی انجام دهد و شاخص سلامت را افزایش دهد باید به کسانی که جانشان در خطر است رسیدگی کنند.  این گونه اشخاص دارای شغلی نیستند و پولی ندارند از این رو قدرت خرید برای دریافت خدمات سلامت را نیز دارا نمی باشند.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: مسئولان با افتتاح بیمارستان می خواهند قدرت خرید مردم را بالا ببرند ولی اصلا این قشر از جامعه قدرت خرید ندارند و نیازمند حمایت و پشتیبانی مسئولان می باشند.

وی ادامه داد: نگاه مسئولان باید نگاهی باشد که به این بیاندیشند که چه کسی را سالم نگه دارند، چه منابعی را در کجا خرج کنند و … باشد اما در حال حاضر ما با این گونه نگاه فاصله داریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با عدالت گری روی کار آمده است عدالت باید در شعار نباشد بلکه در عمل باید عدالت را دید به طوریکه همه مردم بتوانند در شهر و روستاها از هیچ نوع خدمات سلامت با یک کیفیت یکسان استفاده کنند نه اینکه من نماینده خدمت یکسانی نداشته باشیم./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.