مردم قم و علما خواستار ادامه مأموریت استاندار هستند/ “مرسی” قدر جایگاه خود را بداند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، در خصوص تغییر ناگهانی استاندار قم در روزهای گذشته اظهار داشت: مردم قم از طریق رسانه‌ها اطلاع پیدا کردند که دولت درپی تغییر استاندار است که این امر موجب ناراحتی مردم شده است.

وی عنوان کرد: بعد از ۳۳ سال از انقلاب برای اولین بار یک استاندار روحانی در کشور و آن هم در قم بر سر کار آمد که ارتباطش با حوزه و هم مردم بسیار مطلوب بود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تجلیل از خدمات حجت الاسلام موسی پور در استان قم اظهار داشت: وی انسان فاضل‌، دور اندیش و با کفایت و دارای آرامان‌های بلند برای توسعه و عمران استان قم بود و در این دوره نیز طرح‌های خوبی را آغاز و به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه نگاه استاندار قم به طرح‌های زیربنایی و همچنین توجه به مناطق محروم استان از نقاط قوت عملکرد وی بوده، افزود: تغییر حجت الاسلام موسی‌پور در این شرایط به هیچ وجه مورد حمایت مردم نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اضافه کرد: از طرف مردم شریف قم و علما خواستار تداوم مأموریت استاندار در قم هستیم.

عید نیمه شعبان متعلق به همه مردم جهان است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام نیمه شعبان، گفت: این عید نه تنها متعلق به مسلمانان و شیعیان بلکه از آن همه مردم جهان است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه امام زمان(عج) میثاق و وعده خدا با انسان است، افزود: خداوند تحقق ظهور امام عصر(عج) را ضمانت کرده و همه انسانها از آدم تا ختم نیاز به منجلی را در خود حس کردند.

وی ادامه داد: اعتقاد به منجی و مهدویت تنها مختص به دین و مذهب ما نیست و همه مکاتب الهی به این امر اعتقاد دارند که روزی فردی به عنوان منجی از سوی پروردگار برای از بین بردن فساد و تباهی ظهور می کند.

امام جمعه قم سالروز میلاد امام عصر(ع) را روز عید بشریت نامید و افزود: انتظار امام زمان(عج) انسان را به توسل قلبی که موجب رشد و تقرب الهی می‌شود تشویق می‌کند و این امر نیز در عرصه اجتماعی باعث می‌شود تا جامعه خود را برای ظهور منجی آماده کند.

اساسی‌ترین کارهای استکبار، مبارزه با اعتقاد به مهدویت است

وی از اساسی ترین کارهای استکبار را مبارزه با اعتقاد به مهدویت برشمرد و افزود: آنها به دنبال گرفتن این اعتقاد از مردم ما هستند زیرا می‌دانند اعتقاد به منجی یعنی مبارزه با استکبار است.

حجت الاسلام سعیدی گفت: قبل از پیروزی انقلاب وقتی دشمنان در اشکال مختلف سعی در سرکوب مردم داشتند برخی معتقد بودند که نمی شود با دست خالی با آنها مبارزه کرد و این تفکر ناامید کننده را در بین مردم ترویج می‌کردند.

وی ادامه داد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی به این شبهات بی توجهی نشان دادند و با پیروی از رهنمودهای امام خمینی(ره) راه خود را ادامه داده و سرانجام به پیروزی رسیدند و امروز نیز شاهد اهتزار پرچم اسلام نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای منطقه هستیم  و انقلاب اسلامی با رهبری های مقا معظم رهبری به سایر کشورهای مسلمان الهام می بخشد.

محمد مرسی بداند نمی‌تواند با نظامیان مصری معامله کند

حجت الاسلام سعیدی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر و پیروزی محمد مرسی اظهار داشت: تلاش های مرم مصر بعد از مدت ها سرانجام به ثمر رسید و امروز نیز آقای مرسی باید بداند این جایگاه حاصل بذل جان و مال مردم مسلمان مصر است وباید قدر آن را بداند.

امام جمعه قم اضافه کرد: رئیس جمهمور جدید مصر باید بداند که نمی تواند با نظامیان مصری معامله کند و مردم مصر نیز باید همواره در صحنه حضور داشته باشند تا نگذارند پس مانده های دیکتار سابق مصر و ایادی استکبار محمد مرسی را از مسیر اصلی خود خارج کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.