مردم نرخ تورم بانک مرکزی را قبول ندارند

چکیده: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نرخ تورم ۲۲.۹ اعلام شده برای تیرماه با تورمی که مردم در سطح جامعه لمس می‌کنند، تفاوت دارد، گفت: قیمت برخی اجناس در قیاس با گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت عزت‌الله یوسفیان‌ملا در واکنش به اعلام نرخ تورم تیرماه از سوی بانک مرکزی که ۲۲.۹ اعلام شده است، گفت: افزایش نرخ تورم تیرماه در قیاس با ماه‌های گذشته مشهود است و دلایلی اساسی و پایه‌ای دارد که باید اصلاح شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی ریشه علمی دارد ولی این نرخ تورمی اعلامی با آن چیزی که مردم در جامعه احساس می‌کنند، تفاوت فاحش دارد.

وی با بیان اینکه برخی اجناس افزایش قیمت ۵۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: مردم در عمل چنین نرخ تورمی را قبول ندارند.

یوسفیان‌ملا ادامه داد: جلوگیری از افزایش نرخ تورم مبنایی دارد که تا زمانی که آن مبنا اصلاح نشود همچنان شاهد افزایش نرخ تورم خواهیم بود. هرچند که درصدی از تورم موجود مربوط به خارج از مرزها بود و این امری عادی است.

وی یادآور شد: تأثیرگذاری اقتصاد جهانی بر اقتصاد داخلی به حدی نیست که تورم کشور را به بالای ۲۰ درصد سوق دهد و این نرخ از تورم به علت ضعف در قیمت‌گذاری، نظارت و مقابله با افزایش قیمت بیهوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأئید این مطلب که طبق برنامه پنجم مرکز آمار ایران باید نرخ تورم را اعلام کند نه بانک مرکزی، گفت: مجلس در این باره جنبه نظارتی دارد نه عملی و نمی‎تواند مرکز آما را ملزم به انتشار نرخ تورم کند.

مدیرکل اقتصادی بانک مرکزی با اعلام نرخ تورم در تیر ماه سال جاری، عدد تورم تیرماه را ۲۲.۹ درصد عنوان کرد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.