مردم و مقامات پاکستان، اقدام ننگین کشیش آمریکایی را محکوم کردند

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس سنای پاکستان چهارشنبه شب به اتفاق آرا اقدام اخیر کشیش آمریکایی در هتک حرمت به قران مجید و سوزاندن نسخه ای از آیات خداوند را محکوم کرده و از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستند تا با این اقدام غیر دینی، باطل و دور از عقلانیت برخورد جدی صورت پذیرد.

درقطعنامه نمایندگان مجلس سنای پاکستان تاکید شده است: مسلمانان در سراسر مرزهای جغرافیایی این اقدام ننگین کشیش آمریکایی و همدستان را به شدت محکوم کرده و اجازه نخواهند داد تا اینگونه افراد به ساحت مقدس قران کریم و دین اسلام توهین روا دارند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای، اقدام شرم آور ‘تری جونز’ کشیش آمریکایی در هتک حرمت قران مجید و دین مبین اسلام را محکوم کردند و آن را عملی خلاف انسانیت خواند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: این گونه اقدامات از سوی افرادی معلوم الحال از سوی مسلمانان و مردم جهان نفی و تقبیح می شود.

مسلمانان پاکستان اخیرا علیه کشیش آمریکایی در سراسر پاکستان راھپیمایی های اعتراض آمیز گسترده ای برپا کردند.

احزاب سیاسی و مذهبی و اقشار مختلف جامعه پاکستان در شهرهای مختلف از جمله حافظ آباد، جهلم، جهنگ،ساهیوال، نارووال، سکهر، بدین، لاهور طی راهپیمایی هایی ضمن محکومیت اقدام قبیح کشیش آمریکایی از دولت خواستند، روابط دیپلماتیک خود را با آمریکا قطع کند.

رهبران گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان اقدام ننگین تری جونز را یک نوع تروریسم دولتی خواندند.

آساق**۱۰۹۵**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۸۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.