مردی که دو چهره دارد

جام جم آنلاین: یک راننده کامیون که ۲۸ سال پشت فرمان نشسته دارای چهره عجیبی است : سمت چپ صورت او ۲۰ سال پیرتر از سمت راست است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از لوفیگارو، این مرد ۶۹ ساله با دو چهره متفاوت یک توزیع کننده شیر است که ویلیام  ادوارد مک الیوت نام دارد.

وی پشت فرمان کامیون توزیع شیر مدت ۲۸ سال خیابان های شیکاگو را درنوردید ، درحالی که  سمت چپ صورتش همواره از ورای شیشه پنجره کامیون در معرض اشعه های خورشید بوده است.

تحت تاثیر مخرب اشعه ماوراء بنفش، چین و چروک هایی به تدریج سمت چپ چهره اش پوشانده  در حالی که سمت راست آن به مراتب کمترآسیب دیده است.

 او فقط هنگامی که نوه هایش از وی پرسیدند چرا روی سمت چپ صورتش “پستی و بلندی” وجود دارد، تصمیم گرفت نزد پزشک برود.

تصویر چهره نامتقارن ویلیام هنگام معاینه اش توسط دکتر جنیفر گوردون، متخصص پوست دانشگاه نورث وسترن شیکاگو گرفته شده و اخیرا در نشریه پزشکی “نیو انگلند جورنال آف مدیسین” منتشر شده است.

دکتر گوردون با اینکه به مشاهده سندروم پیر شدن سریع پوست بر اثر تابش خورشید عادت دارد اما این نخستین بار بود که توانست تفاوت میان پوست سالم و پوست به شدت تخریب شده را روی یک چهره واحد ببیند.

شیارهای عمیق، ول شدن و ضخیم شدن پوست نشانه بیماری ” درماتوهلوزیوس” ناشی از تاثیر اشعه های ماوراءبنفش خورشید است. در واقع، اشعه های ماوراءبنفش قادر به عبور از شیشه بوده و به ویژه می توانند به طور عمیق در پوست فراتر از اپیدرم نفوذ کرده و در انجا کولاژن و بافت های قابل انعطاف را تخریب کنند.

آنها در عین حال قادر به تغییر دی ان ای بوده به همین دلیل این بیمار منحصربفرد به طور مرتب مورد مراقبت قرار خواهد گرفت تا بتوان یک سرطان احتمالی پوست را ردیابی کرد.

دکتر گوردون به لوفیگارو گفت: در حال حاضر، مک الیوت درد نمی کشد اما به زودی باید تحت یک درمان لیزری ” resurfacing” قرار گیرد تا چین و چروک های عمقی سمت چپ صورتش کاهش یافته و این سمت چهره اش جوان‌تر شود.
 
از این پس ویلیام  باید همواره با محافظت کامل صورتش توسط  کرم های ضدآفتاب با لایه ای دوبرابر خارج شود که هنوز موثرترین سلاح علیه پیری زودرس پوست است. مترجم : بهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.