مردی که با کفتارها می رقصد! +تصاویر

۱۴اردیبهشت،

گرگ ها می رقصد یا رقصنده با گرگها (به انگلیسی: Dances with Wolves)‏ به کارگردانی کوین کاستنر، فیلمی حماسی است که داستان سربازان آمریکایی را در دهه ۱۸۶۰ بیان می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ با گرگ ها می رقصد یا رقصنده با گرگها (به انگلیسی: Dances with Wolves)‏ به کارگردانی  کوین کاستنر، فیلمی حماسی است که داستان سربازان آمریکایی را در دهه ۱۸۶۰ بیان می‌کند.

نقش اول این فیلم را در زمان تنهائی یک گرگ همراهی می‌کند و در اواخر فیلم این گرگ توسط سفیدپوستان کشته می‌شود. این فیلم گویای یک زندگی پاک و عمیق در طبیعت است و مقایسهٔ سرخ‌پوستان با سفیدپوستانی که هیچ چیز جز تصرف و قدرت برایشان مهم نیست

این فیلم نامزده ۱۲ اسکار و برنده ۷ جایزه اسکار شد. حالا در عکسی که کمتر در خصوص آن اطلاعاتی وجود دارد مردی در میان کفتارهایی که چشم هایشان در تاریکی شب برق می زند، نشسته است. تصویری که با توجه به خصوصیات رفتاری کفتارها شگفت انگیز و در عین حال ترسناک است.

بیشتر در مورد کفتارها بدانید:

کفتار خال‌دار فک و دندان‌های قدرتمندی دارد و نیرویی که در هنگام گاز گرفتن وارد می‌کند ۴۰٪ بیشتر از پلنگ است. توانایی فک کفتار خال‌دار در استخوان‌شکنی هم بیشتر  از خرس قهوه ای  است، به‌طوری‌که دیده شده که کفتارها استخوان‌های بزرگ زرافه به قطر ۷ سانتی‌متر را خرد کرده‌اند.

کفتارها بطور غریزی دشمنی پایان‌ناپذیری با شیرها بر سر تصاحب قلمرو دارند. بطوری که حتی بصورت گلّه‌ای به نبرد با یکدیگر می‌پردازند که سبب تلفات بسیار از هر دو گروه بویژه کفتارها می‌شود. یکی از خونبارترین این نبردها که در صحرای اتیوپی در جنوب آدیس آبابا رخ داد و دو هفته به درازا کشید منجر به کشته شدن ۳۵ کفتار و ۶ شیر شد و با برتری شیرها همراه بود.

خنده کفتار برای سالها معمایی رمزآلود بوده‌است و آثار کلاسیک فراوانی از این خنده‌های ترسناک به عنوان سمبل جادو و شیطان استفاده کرده‌اند. قهقهه و خنده کفتارها، نوعی ارتباط صوتی میان آنها است و پیام‌های مهمی از این طریق میان کفتارها رد و بدل می‌شود.

منبع: افق نیوز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.