مردی که برای رفتن بشار عجله دارد

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که از اخباری که در خصوص کشتار شهر داریا در نزدیکی پایتخت سوریه منتشر شده شوکه شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مارتین نسیرکی، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بان کی مون از این اطلاعات به شدت شوکه شده و این جنایت وحشیانه را محکوم می‌کند.
نسیرکی افزود: چنین جنایتی مستلزم انجام تحقیقاتی فوری و بی‌طرف در این خصوص است و باید عاملان این جنایت مواخذه شوند.
وی گفت: غیرنظامیان در سوریه از حمایت لازم برخوردار نیستند.

 نسیرکی اعلام کرد که دفتر کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات درباره این حادثه است.پیشتر کاخ سفید نیز این حادثه را محکوم کرده و آن را به نیروهای وابسته به بشار اسد ربط داد.
فرانسه نیز نسبت به وقایع داریا ابراز تاسف کرده و سخنگوی وزارت خارجه این کشور بررسی این جنایت را از طریق کمیته تحقیقات بین‌المللی خواستار شد که شورای حقوق بشر تشکیل داده است.
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در اظهاراتی مداخله‌جویانه به بشار اسد در استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای سرکوب اعتراض‌ها هشدار داد.
اولاند در سخنرانی خود در برابر کنفرانس سفیران در کاخ الیزه اظهار داشت: من به صراحت می‌گویم ما با هم‌پیمانانمان کاملا برای بازداشتن نظام سوریه از استفاده از سلاح‌های شیمیایی هوشیار و جدی هستیم و این مساله‌ای است که دلیل قانونی برای جامعه جهانی جهت دخالت مستقیم در سوریه خواهد بود.
رئیس‌جمهوری فرانسه  که ظاهرا برای استقبال از دولت جدید در سوریه عجله دارد ، تاکید کرد که پاریس دولت موقت سوریه جدید را زمانی که تشکیل شود به رسمیت خواهد شناخت.
وی از مخالفان سوریه خواست دولتی جامع به نمایندگی از تمامی گروه‌ها تشکیل دهند تا نماینده قانونی سوریه جدید باشند.
اولاند افزود: شرکای عرب باید مخالفان را در این زمینه یاری کنند چرا که اوضاع سوریه با امنیت خاورمیانه به ویژه استقلال و ثبات لبنان در ارتباط است.
وی بر لزوم تحت پیگرد قرار دادن عاملان جنایت‌های ضد بشری در سوریه تاکید کرد.

 از سوی دیگر، روزنامه وطن چاپ آمریکا نوشت: نیروهای امنیتی اردن در پی درگیری‌های اخیر میان این نیروها و آوارگان سوری در اردوگاه زعتری در شمال اردن به حالت آماده باش در آمده‌اند و در حال جست‌وجوی یک گروه امنیتی موجود در این اردوگاه هستند.
 منابع آگاه اعلام کردند که تاکنون ده‌ها سوری بازداشت شده‌اند.

 از سوی دیگر، نمایندگان مخالفان سوریه نسبت به ماموریت اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک جدید سازمان ملل و اتحادیه عرب ابراز خرسندی کردند و بر تشکیل کمیته فنی برای پیگیری سند قاهره که در نشست ماه ژوئیه تدوین شد، تاکید کردند.
نمایندگان کردها و ترکمن‌های سوریه نیز در این نشست اعلام کردند که نباید ماموریت الابراهیمی به فرصتی جدید برای کشتار ملت سوریه تبدیل شود. آن‌ها تدوین برنامه زمانی مشخص و کوتاه مدت را برای توقف خشونت‌ها خواستار شدند.
محمد موسی، نماینده شورای ملی کردهای سوریه اعلام کرد که هیات مخالفان با نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرده و پیشنهاداتی درباره حل مشکلات کردها داده است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.