مرد پر کار فیلم های انتخاباتی ریاست جمهوری چه کسی است؟

۰۲خردادماه،

به گزارش سینماپرس سیدضیاالدین دری کارگردان سینما و تلویزیون که در یک سال قبل سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی او از شبکه اول سیما پخش می گردد یکی از کارگردان های مورد وثوق تمامی چهره های سیاسی برای ساخت فیلم های انتخاباتی است.

 

سابقه ساخت فیلم های انتخاباتی در پنج دوره اخیر یعنی از سال ۷۶ تا امروز نشان می دهد دری از سال ۸۰ مشغول ساخت فیلم های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بوده است. اتفاقی که در جناح بندی بعضی چهره های سیاسی نیز تاثیری در تصمیم گیری وی نداشته و او همواره از سوی جریانات مختلف سیاسی از جمله اصلاح طلب و اصولگرا مورد اعتماد برای ساخت آثار تبلیغاتی است.

 

در سال هشتاد و همزمان با برگزاری هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضیاالدین دری ساخت فیلم انتخاباتی احمد توکلی را بر عهده داشت. احمد توکلی که اصلی ترین رقیب سیدمحمد خاتمی به حساب می آمد توانست در انتخابات دوره هشتم در رده دوم قرار گیرد. اکبر نبوی در ساخت فیلم تبلیغاتی توکلی با دری همکاری می کرد.

 

جالب است بدانید وی در همان دوره و در یک اقدام عجیب فیلم انتخاباتی علی فلاحیان دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده گرفته بود که در نوع خود اقدام جالبی است.

 

دری در سال ۸۴ به طور مستقیم وارد عرصه ساخت فیلم تبلیغاتی نشد و نظرات مشورتی خود را برای ساخت فیلم یکی از نامزدهای انتخابات ارائه می کرد.

 

کارگردان سریال «کیف انگلیسی» در سال ۸۸ از یکی از کاندیداهای اصلاح طلب حمایت کرد و فیلم تبلیغاتی او را به همراه علی معلم و بهروز افخمی ساخت. فیلم تبلیغاتی مهدی کروبی فعالیت دری در سال ۸۸ بود.

 

اما در سال ۹۲ و با آغاز زمزمه های ساخت فیلم های انتخاباتی نامزدهای احتمالی دوره یازدهم، ضیاالدین دری به همراه حجت الاسلام زم قرار بود فیلم انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را بسازند. اقدامی که دری نتیجه آن را منوط به تصمیم نهایی محمدعلی زم واگذار کرد.

 

دری دربارهٔ این اتفاق می گوید: فعلا درگیر ساخت قسمت های پایانی کلاه پهلوی هستم و این مسئله بسیار زمانبر است. بعید می دانم بتوانم فیلم تبلیغاتی کسی را بسازم هر چند پیشنهادهایی از طرف بعضی از کاندیداها داشتم اما تمامی تصمیمات را به آقای زم واگذار کردم و هر تصمیم گیری از طرف ایشان را انجام می دهیم.

 

با احراز نشدن صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات یازدهم باید دید کارگردان «سینما سینماست» باز هم در بازی سیاست و ساخت فیلم های انتخاباتی حاضر است ورود کند یا خیر. امری که سبب آن می گردد تا او را یکی از چهره های پر کار در امر انتخابات بدانیم.

 

در میان فیلمسازان مطرح سینمای ایران احمدرضا درویش با ساخت فیلم انتخاباتی در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری و بهروز افخمی با همین میزان در رده دوم قرار دارند. دو فیلمسازی که بعید است در این دوره از انتخابات فیلم تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند.

 

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.