مرزبان: مرغ همسایه غاز نیست/ مرزبندی تئاتر ایرانی و غربی توسط مخاطب

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

گاه‌شمار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی/۲

پیشکسوت تئاتر کشورمان، عامل رشد و بالندگی تئاتر آئینی و ایرانی را احترام به داشته های فرهنگی داخلی و تکیه بر شناسنامه تئاتر ملی دانست.

هادی مرزبان کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: پاسخ به این پرسش که برای برگزاری جامع و بی عیب و نقص جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی بسیار ساده است و اول آنکه هنرمندان بدانند همیشه مرغ همسایه غاز نیست و مذاقب باشند هویت تئاتری‌مان را گُم نکنیم.

وی تصریح کرد: عامل رشد و بالندگی تئاتر آئینی و ایرانی را احترام به داشته های فرهنگی داخلی و تکیه بر شناسنامه تئاتر ملی است؛ باورها و اعتقادات غنی ایرانی باید دستمایه تقویت نمایشنامه نویسی در کشور شوند.

مرزبان که بیشتر از آثار ایرانی و از نوشته های اکبر رادی برای تولید تئاتر بهره می‌جوید ادامه داد: متأسفانه جوانان و دانشجویان تئاتر امروز کشور چندان به موضوع تحقیق و پژوهش اهمیت نمی‌دهند و این یک آفت بزرگ در سر راه تقویت تئاتر آئینی و سنتی است.

این پیشکسوت تئاتر توجه به تئاتر غنی آئینی و سنتی را توجه به یک زیرخاکی مهم فرهنگی تشبیه و بیان کرد: باید مراقب بوداصل خود را فراموش نکنیم البته این یه معنای عبور از کنار آموزه های تئاتر غربی نیست اما جوانان باید در همه ابعاد پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهند.

مرزبان مخاطب تئاتر آئینی و سنتی را اشخاصی باهوش و با سلیقه دانست و گفت: مردم با استقبال از نمایش‌های آئینی کشورمان مرز روشنی برای تشخیص دو گونه تئاتر ایرانی و غربی ایجاد کرده‌اند و همین امر کار مسئولان برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی را دشوارتر می‌کند.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.