مرزهای ایران و پاکستان باید فعال‌ترین مرزها در مراودات تجاری و بازرگانی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهورعصر امروز در دیدار سید نایر حسین بخاری رئیس مجلس سنای پاکستان، روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را روابطی دوستانه، برادرانه و گسترده دانست و اظهار داشت: مرزهای جغرافیایی میان دو کشور، تنها ناشی از تقسیم‌بندی‌های سیاسی است در حالی که مردم ایران و پاکستان، دارای ویژگی‌ها و اشتراکات فرهنگی فراوان برآمده از منشأ و مبدأ یکسان است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ مانع، محدودیت و نقطه منفی در روابط تهران – اسلام‌آباد وجود ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دارای منافع مشترک بوده و با دشمنان مشترکی نیز روبه‌رو هستند که هرگز خواهان پیشرفت و قدرتمندی دو کشور نیستند و باید برخلاف خواست آنان روابط و برادری‌های خود را بیش از گذشته تقویت کنند.

 احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه دست بیگانگان در مسائل و رخدادهای منطقه به روشنی قابل مشاهده است، خاطر نشان کرد: مستکبران و دشمنان ملت‌های منطقه نمی‌خواهند هیچ دو کشوری با یکدیگر روابط دوستانه و در جهت همکاری داشته باشند چرا که به واسطه این روابط منافع آنها به خطر خواهد افتاد.

رئیس‌جمهور ضمن ابراز خرسندی از توافقات جدید میان دو کشور در جهت گسترش روابط همه‌جانبه تهران – اسلام‌آباد اظهار داشت: علاوه بر روابط سیاسی و اقتصادی باید شرایط برای تسهیل رفت و آمد مردم دو کشور نیز فراهم شود، چرا که گسترش این روابط علاوه بر نقش مهم اقتصادی، از لحاظ نزدیکی و قرابت مردم دو کشور نیز حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: تقویت مراودات تجاری و بازرگانی در مرزهای ایران و پاکستان علاوه بر ایجاد زمینه‌های مناسب در ارتقا سطح روابط، مجال را برای برخی اقدامات و کارهای تروریستی در این مناطق بیش از پیش محدود خواهد کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم اتحاد و همدلی در مسائل منطقه به منظور جلوگیری از دخالت بیگانگان و اقدامات تروریست‌ها خاطر نشان کرد: امروز دشمنان به ایجاد اختلاف میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه امید بسته‌ و می‌خواهند از این طریق فشار خود را بر کشورهای منطقه افزایش دهند.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه مستکبران هرگز خواهان ایران و پاکستانی قدرتمند و پیشرفته نیستند، تصریح کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان موضوعی واحد است که دو کشور باید برای تثبیت و ارتقاء آن در کنار یکدیگر باشند.

سید نایر حسین بخاری رئیس مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر و مسلمان دارای روابط دیرینه و تاریخی با یکدیگر هستند، گفت: تعامل هر چه بیشتر میان مردم دو کشور می‌تواند به گسترش سطح روابط ایران و پاکستان کمک شایانی کند.

رئیس مجلس سنای پاکستان با تأکید بر لزوم تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان اظهار داشت: دو کشور در بسیاری از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی دارای مواضع مشترکی هستند و این در حالی است که ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه، نقش بسزایی را در تنظیم موضوعات و مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای ایفا می‌کند.

وی گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان ایران و پاکستان را برای ملت های منطقه نیز دارای فایده دانست و گفت: پاکستان خواستار گسترش همه‌جانبه و حداکثری همکاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران بوده و معتقد است هر چه سطح مبادلات دوجانبه افزایش یابد دو ملت بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک خواهند شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.