مرزهای سیستان و بلوچستان فرصتی برای توسعه اشتغال است

۲۰ آبان ،

129-5.jpg

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: مرزهای سیستان‌ و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه است.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا طاهری در دیدار با رییس اداره سکونت‌گاه‌های غیررسمی مرکز امور اجتماعی وزارت کشور در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان اظهارکرد: مرزها فرصت بسیار مناسبی برای این استان است که با بهره‌گیری مطلوب از آنها می‌توان زمینه‌های توسعه منطقه را فراهم کرد.

وی ادامه داد: نباید فقط دیدگاه‌های امنیتی بر مرزهای استان حاکم باشد بلکه باید از مرزهای این استان در جهتی فعالیت‌های اقتصادی با کشورهای منطقه استفاده کرد.

طاهری خاطرنشان کرد: امرار معاش استان‌های مرزی بیشتر از طریق مرز است و با توجه به اینکه در سیستان ‌و بلوچستان کارخانه و صنایع خاصی وجود ندارد، اغلب مردم این استان از طریق مرز امرار معاش می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان خواستار افزایش بازارچه‌های مرزی در مناطق مرزی شد و گفت: با ایجاد بازارچه‌های مرزی و فراهم کردن شرایط اشتغال برای مرزنشینان می‌توان از ظرفیت‌های مرزی در جهتی توسعه استان استفاده کرد.

وی در ادامه به موضوع حاشیه نشینی در شهر زاهدان اشاره کرد و گفت: اشخاصی که در نقاط حاشیه‌ای شهر سکونت دارند، از نظر اجتماعی و اقتصادی در سطح پایینی می باشند، به همین سبب بیشتر جرائم از این منطقه نشات می‌گیرد.

طاهری گفت: بافت جمعیتی مناطق حاشیه‌نشین یکسان نیست و به همین سبب بافت انحرافات اجتماعی مناطق نیز متفاوت است.

وی بیان کرد: مناطق حاشیه نشین شهر زمینه ساز وقوع بیشتر جرایم می باشند که باید با انجام اقدامات فرهنگی و اجرای طرح‌های جامع در این مناطق زمینه‌های وقوع جرم را کاهش داد.

طاهری گفت: باید با ارائه خدمات عمومی در نقاط حاشیه‌نشین، شاخص‌های بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی را در این مناطق افزایش داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.