مرسی: حامی فلسطین هستیم!

مرسی: حامی فلسطین هستیم!

ما در مرحله جدیدی در تاریخ مصر به سر می بریم و صفحه درخشانی را آغاز کرده ایم که این همه با همت و اراده ملت مصر رقم خورده است و ما باید به توسعه و پیشرفت توجه ویژه ای نشان دهیم.

 
 
 

رئیس جمهوری منتخب مردم مصر در سخنانی در دانشگاه قاهره بر حمایت از آرمان فلسطین و احترام به همه معاهدات بین المللی تاکید کرد.

محمد مرسی در سخنانی در دانشگاه قاهره که محمد طنطاوی رئیس شورای نظامی حاکم و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند گفت:  الله اکبر بالاتر از همه چیز است.همه این موفقیتها به برکت خدا و رحمت باریتعالی است.

وی ضمن خوشامد گویی به حاضران مطالبی درباره دانشگاه قاهره و سابقه تاریخی آن بیان کرد و آن را یکی از دانشگاههای مطرح جهان دانست.

مرسی اظهار داشت: ما در مرحله جدیدی در تاریخ مصر به سر می بریم و صفحه درخشانی را آغاز کرده ایم که این همه با همت و اراده ملت مصر رقم خورده است و ما باید به توسعه و پیشرفت توجه ویژه ای نشان دهیم.

رئیس جمهوری مصر گفت: ما هرگز به عقب باز نمی گردیم. ما دستاوردهای بزرگی بدست آورده ایم که در راستای صیانت آن تمام تلاش خود را به کار می گیریم و دستاوردها به برکت خون شهدا بوده است.

وی بیان کرد: انتخاباتی که مجلس مصر از طریق آن شکل گرفت کاملا آزاد وشفاف بود.  ما از همه کارشناسان برای تدوین قانون اساسی بهره خواهیم گرفت. سوگند می خورم که در راستای حمایت از موسسه نظامی تلاش خود را به کار بندم تا با قدرت بتواند از مرزهای مصر و امنیت آن پاسداری کند.

وی عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای حفاظت از امنیت ملی و مرزهای کشور به کار خواهم گرفت و نیروهای مسلح سپر کشور و شمشیر آن هستند. و با هر کسی که خیال حمله به مصر را داشته باشد به شدت مقابله خواهند کرد.

مرسی بیان کرد: در برابر خداوند بلند مرتبه و شما سوگند می خورم که در راستای ثبات  کشور و استقلال دستگاه و اجرای قانون گام بردارم.

رئیس جمهوری مصر اظهار داشت: موسسات منتخب در راستای ایفای نقش خود عمل خواهند کرد و همه باید در دست یکدیگر در راستای موفقیت مصر تلاش کنند.

وی گفت: باید در راستای عدالت اجتماعی و ثبات در مصر و از بین بردن نابسامانی ها به ویژه در بعد اقتصادی تلاش کنیم. و تعهد می نمایم که  در این راستا عمل کنم.

مرسی بیان کرد: من در برابر خداوند و شما سوگند یاد می کنم که همه نهادها در راستای حمایت از حقوق ملت مصر در داخل و خارج اقدام کنند. پیام ما برای جهانیان صلح است ما به قوانین مصری و معاهدات بین المللی احترام می گذاریم و مصر از مردم فلسطین برای دست یابی به تمامی حقوقش حمایت می کند.

مرسی بیان کرد: ملت و نهادهای مصری در راستای حمایت از حقوق فلسطینی ها و اتمام تلاشهای آشتی ملی آنها تلاش می کنیم و مصری ها انقلاب خود را صادر نمی کنند و در امور ملتهای دیگر دخالتی نمی کند و اجازه دخالت کسی در امور داخلی را نیز نمی دهد.

وی افزود: ما از ملتها برای دستیابی به حقوق خود حمایت می کنیم. مصر کنونی حامی حقوق ملت فلسطین و حقوق مردم سوریه است. خونریزی باید در سوریه متوقف شود و ما تمام تلاش خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.

مرسی با اشاره به سرنگونی رژیم ظالم قبلی به دست مردم مصر و تاکید بر ضرورت همکاری مشترک عربی گفت: ما در راستای نزدیکی همکاری عربی مشترک از جمله موضوعات دفاعی تلاش می کنیم.

رئیس جمهوری مصر افزود: ما در راستای تقویت سرمایه گذاری و توسعه گردشگری تلاش می کنیم و همه مصری ها اعم از مسیحی و مسلمان در راستای توسعه مصر تلاش می کنند.


کپی برداری از مطالب به شرط ذکر منبع مجاز است


برچسب ها : انقلاب, انقلاب نصر, جمهور, رئیس, رئیس جمهور, رئیس جمهور کشورها, رئیس جمهورهای کشور ها, ریاست, ریاست جمهور, مبارک, مرسی, مصر



پورتال تفریحی،خبری ایرانیان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.