مرضیه برومند: «آب پریا» را برای خانواده‌ها ساختم / سعید پورصمیمی انتخاب اولم برای نقش استاد بهار بود

۲۶فروردین۱۳،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرضیه برومند کارگردان، امیرحسین صدیق، لیلی رشیدی و بهناز جعفری بازیگران مجموعه تلویزیونی «آب پریا» روز دوشنبه مهمان خبرآنلاین بودند و خسرو نقیبی نیز به عنوان منتقد در این نشست حضور داشت.

این سریال در ایام نوروز از شبکه دو سیما روی آنتن رفت و در خلاصه داستان آن آمده است: هر سال، روز سیزده به در، ابر پری، سبز پری و آب پری در خانه خواهر بزرگترشان برف پری دور هم جمع می‌شوند، آش چل دانه چل گیاه می‌خورند، گل می‌گویند و گل می‌شنوند و درددل می‌کنند، اما امسال آب پری در چنگال اَپوش دیو خشکسالی گرفتار شده و پیش آن‌ها نیامده. سه خواهر بزرگ‌تر برای نجات آب پری به زمین می‌آیند در این مسیر با اشخاص مختلف و تازهی برخورد می‌کنند.
 

برومند در ابتدای نشست سریال «آب پریا» با اشاره به سال‌ها فعالیتش در تلویزیون گفت: «در این سال‌هایی که در تلویزیون کار کرده‌ام، خوشبختانه کارهایم دیده شده است. گاهی باید به این موضوع فکر کنیم که با چه نیتی وارد تلویزیون شده‌ایم؛ قصد ما پول درآوردن بوده یا خواستیم برای فرهنگ مردم کاری انجام داده باشیم؟ خوشبختانه من هیچوقت در تلویزیون کاسبکارانه رفتار نکرده‌ام.»

 
او در ادامه گفت: «بار‌ها  به این موضوع اشاره کرده‌ام که «آب پریا» را فقط برای بچه‌ها نساختم. من این سریال را برای خانواده‌ها ساختم و عجیب است که هر چقدر به این موضوع اشاره می‌کنم باز هم این سئوال تکرار می گردد.»

کارگردان مجموعه «شهر موش‌ها» افزود: «عجیب است که ما در ایران خط‌کشی‌های خاصی داریم که فلان سریال مخصوص بچه‌ها یا بزرگتر ها است. به طور مثال  فیلم‌های «هری پاتر»در دنیا مخاطبی از همه سنین دارد و نمی توان آن را مجموعه‌ای مختص کودکان نامید. من مجموعه« زی زی گولو» را برای بچه‌ها ساختم، اما بسیاری از بزرگترها مخاطبش بودند یا سریال های مهران مدیری برای  همه طیف‌های سنی سریال می‌سازد، اما بیشتر بچه‌ها مخاطب آثارش می باشند و طنزش را دوست دارند.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای ساخت سریال «آب پریا» گفت: «سال‌هاست پیگیر این قضیه هستم که بتوانیم از تکنولوژی تازه درآثارمان اسنفاده کنیم. در سال‌های قبل  بیشتر در آثار تاریخی و جنگی از این امکانات استفاده شده است. برای من مهم بود که بتوانم از این تکنولوژی در سریالم استفاده کنم.»

برومند دربارهٔ انتخاب امیرحسین صدیق برای نقش استاد بهار گفت: «می‌خواستم برای این نقش یک فرد مسن را انتخاب کنم، اما فکر کردم که شاید سفرهای بسیار ما برای کسی که سن و سال‌دار است خسته‌کننده باشد. انتخاب اول من سعید پورصمیمی بود، اما او هنگام شروع کار مشغول بازی در فیلم «یه حبه قند» شد. بعد به امیرحسن صدیق برای ایفای نقش استاد بهار فکر کردم. امیرحسین از این انتخاب تعجب کرد، اما با تمرین‌های بسیار به چیزی که مد نظرمان بود رسیدیم.»

صدیق نیز با اشاره به حضورش در این سریال گفت: «برای خود من هم بازی در نقش یک پیرمرد جذاب  بود. علاوه بر اینگه گریم بسیار سنگینی هم داشتم که  هر روز بین ۳ تا ۵ ساعت طول می‌کشید.»

لیلی رشیدی دیگر بازیگر سریال که نقش رشک پری را ایفا کرد گفت: «فکر می کنم گریم من و آقای سیامک صفری آن‌قدر متفاوت بود که بسیار‌ها در قسمت‌های اولیه حضور ما را تشخیص نمی‌دانند، اما نقش و سریال را دوست داشتم و برای من هم تجربه متفاوتی بود.»

مشروح این نشست به زودی در خبرآنلاین منتشر می‌شود.
 

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.