مرغ ارزانتر شد/کاهش قیمت تا ۵۴۰۰ تومان در مرکز شهر


مرغ ارزانتر شد/کاهش قیمت تا ۵۴۰۰ تومان در مرکز شهر

۱۳:۳۴ (شنبه ۱۴ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

ورود اوراق گواهی ارزی به بازار سرمایه / عزم دولت برای کنترل و مبارزه با گرانی جدی است

 سید شمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین تحولات ارز و میزان ارز دانشجویی گفت: طی هفته‌های اخیر جلسات متعددی با حضور نمایندگان دولت و مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در آخرین جلسه که به ریاست بهمنی رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد مقرر گردید که اوراق گواهی ارزی از طریق بازار سرمایه به خریداران ارز عرضه شود که این اوراق در آینده نزدیک به طور حتم در پایان مرداد ماه سال جاری از طریق بازار سرمایه کشور به متقاضیان خرید ارز عرضه می‌شود.


حسینی ادامه داد: دولت خود را مکلف به ایجاد ثبات در بازار ارز و آن هم براساس حرکت به سمت تک نرخی کردن این بازار می‌داند؛ در حال حاضر شرایط چند نرخی شدن ارز که برخی از نمایندگان معتقد به اجرای آن هستند به هیچ عنوان به سود اقتصاد کشور ما نیست.


وزیر اقتصاد ادامه داد: دولت عزم خود را برای ساماندهی بازار ارز مدت‌ها است جدی کرده و در این رابطه طی ماه‌های اخیر قدم های مثبتی را برداشته که نمونه آن تعیین نرخ ارز مرجع برای متقاضیان ارز بویژه، واردکنندگان کالا و خدمات براساس ثبت سفارش کالا و ارائه ثبت سفارش به مراکز مهم اقتصادی کشور از جمله بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی می‌باشد.


وی ادامه داد: برنامه نهایی و قطعی دولت جلوگیری از بی‌ثباتی در بازار ارز است، بازار ارز در حال حاضر با توجه به شرایطی که دارد تاثیر بسزایی روی بخش های مختلف اقتصادی کشور دارد؛ به همین علت در پی جلساتی که در طی روزهای اخیر با حضور نمایندگان مجلس برگزار شد تاکید دولت همواره ایجاد ثبات و حرکت به سمت تک‌نرخی شدن ارز بوده است.


حسینی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای مبارزه با فشار تحریم است که در این اقتصاد هدف از حمایت از تولید ملی و افزایش توان تولیدکنندگان داخلی است.


وزیر اقتصاد افزود: در اقتصاد مقاومتی مسئولان خود را مکلف به حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان داخلی می‌دانند و ما نیز در شرایط کنونی با گذشت ۳۲ سال از تحریم‌های اقتصادی همواره پیرو حمایت از تولیدکنندگان داخلی به منظور بالا بردن ظرفیت تولیدات محصولات داخلی در کشور هستیم. من از مردم می‌خواهم که در راستای اجرای درست اقتصاد مقاومتی همواره خرید کالاهای داخلی را به عنوان یک اولویت اساسی در نظر داشته باشند. اقتصاد مقاومتی از نظر تعریف به معنی مقاومت در برابر تحریم‌ها براساس استفاده و حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخل است.


وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد؛ اگر در طی سالهای اخیر اقدامات لازم در خصوص ساخت تجهیزات در داخل کشور نمی‌‌شد امروز ما توان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی را نداشتیم که این اقدام صرفا با حمایت از توان نیروهای متخصص داخلی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های اقتصادی کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.


برنامه دولت در بازار مسکن کاهش قیمت مسکن است

وزیر اقتصاد در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت قیمت مسکن در کشور گفت: دولت برنامه اصلی‌اش در خصوص بخش مسکن اجرای طرح‌های اقتصادی مهم در زمینه کاهش قیمت مسکن به نفع مردم است؛ به طور حتم اجرای طرح‌هایی مانند اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی از سکنه نقش مهمی در کاهش قیمت مسکن در کشور دارد.


وی اظهار داشت: دولت در بخش مسکن تمام توان خود را برای کاهش قیمت مسکن و شکسته شدن حباب قیمت در این بازار به کار می‌برد تا باعث ایجاد آرامش و ثبات در بخش مسکن کشور شود.


بررسی وضعیت گرانی در کشور

حسینی درباره آخرین بررسی‌های انجام شده در مورد وضعیت گرانی در کشور به خبرنگاران گفت: گرانی‌هایی که طی‌ هفته‌های اخیر در کشور به وقوع پیوست از جمله افزایش نرخ مرغ، دولت را وادار به اجرای تصمیمات ضربتی برای کنترل گرانی به ویژه قیمت کالاهای اساسی مردم کرد که مهمترین آن عرضه مرغ از طریق فروشگاه‌ها به قیمت دولتی بود که این موضوع باعث کاهش قیمت این محصول در روزهای اخیر شد.


وزیر اقتصاد عنوان کرد: دولت با توجه به کارگروهی که دراین باره تشکیل داده در کنار نمایندگان مجلس همواره در حال رصد بازار و وضعیت گرانی در کشور است زیرا نمی‌خواهد گرانی باعث ایجاد فشار به اقشار مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر شود.


وی خاطرنشان کرد: برنامه دولت مبارزه و کنترل با عوامل گرانی است، اگرچه در این راه موانع زیادی بر سر راه دولت وجود دارد اما عزم دولت برای کنترل بازار به خصوص کاهش قیمت‌ کالاهای ضروری مردم کاملا جدی است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.