مرغ به اندازه کافی داریم/ آزادسازی ذخایر غذایی به محض ملاحظه افزایش قیمت‌ها

۰۸ام بهمن ،

افزایش قیمت مرغ در روزهای قبل به سبب مسائل روانی در بازار بوده است چرا که شرکت امور پشتیبانی دام همچنان مرغ خریداری و ذخیره می‌کند و در صورت ملاحظه افزایش قیمت ذخیره‌ها را آزاد می‌کند.

حسن رادمرد – معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت – در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که ذخایر مرغ در سطح مطلوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: هرگونه نوسان در بازار مرغ با آزاد‌سازی ذخایر قابل کنترل است.

وی ادامه داد: ذخایر نهاده‌های دامی تا نیمه دوم سال آینده کفایت می‌کند و هیچ مشکلی در تامین نهاده‌ دامی نداریم.

رادمرد در پاسخ به این سوال که رییس اتحادیه مرغداران سبب افزایش قیمت مرغ را عدم خرید مرغ و واردات آن توسط دولت اعلام کرده است، گفت: افزایش اخیر قیمت مرغ بار روانی دارد و خرید و ذخیره‌سازی مرغ و نهاده‌های دامی همچنان ادامه دارد.

وی در پایان از برگزاری جلسه ویژه‌ای در راستای تنظیم بازار مرغ خبر داد و گفت: بعد از این جلسه جدول زمان‌بندی و میزان توزیع مرغ در سراسر کشور نهایی و اعلام می‌شود. قیمت‌ آن نیز قیمت مصوب قبلی است.

پیش از این مصیب محمدیان شمالی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود که در حال حاضر میزان ذخیره‌سازی گوشت مرغ ۱۰۰ هزار تن و میزان ذخیره‌سازی گوشت قرمز ۲۲ هزار تن است که قیمت و نحوه‌ توزیع این اقلام را وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.