مرفاوی:حیف که به عنوان سرمربی استقلال نتوانستم پرسپولیس را شکست دهم/ریسک‌های من در دربی جواب نمی‌‌داد!

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – صمد مرفاوی سرمربی‌ اسبق استقلال بارها تجربه رودررویی با پرسپولیس را داشته است.

به گزارش ممتاز؛ او چه در قامت مربیگری و چه در قامت بازیگری، تلخ و شیرین‌های بسیاری را در دربی پشت‌سر گذاشته و حتی ۳ بار سابقه گشودن دروازه سرخ‌ها را دارد. با او هم‌صحبت شدیم.

*در مورد دربی ۷۷ چه نظری دارید؟

دربی ۷۷ هم مثل همه دربی‌های قبل است. به نظرم بسیار تفاوتی نمی‌کند. هرچند پرسپولیس نسبت به دربی قبل سرمربی‌اش تغییر کرده است اما حساسیت بسیار این بازی اجازه نمی‌دهد که تفکرات مربیان در میدان اجرا شود. رسانه‌ها و هواداران دو تیم به این بازی بسیار توجه دارند و همین مسئله استرس بازیکنان را هم بسیار می‌کند و آرامش از آنها گرفته می‌شود. در این بازی هر تیمی که آرامش و تمرکز بهتری داشته باشد و از اولین فرصتی که به ‌دست می‌آورد استفاده کند می‌تواند موفق شود.

*شما چند دربی به عنوان سرمربی استقلال در این مسابقه حضور داشتید؟

من در چهار دربی سرمربی بودم. دو باخت و دو مساوی داشتم و هیچ دربی‌ای را نبردم البته در دربی‌ای‌ که دو بر یک با گل کریم باقری باختیم من ریسک کردم و جرأت این ریسک را داشتم هرچند برخلاف جریان بازی یک گل خوردیم و باختیم. در آن بازی هم مثل شکست قبلم در دربی مستحق باخت نبودیم.

*مساوی بسیار در دربی‌ها سبب شده بود مدتی شایعه پیشنهاد به بازیکنان و مربی دو تیم مطرح شود. شما چه نظری دارید؟

توصیه‌ای در کار نبود. حساسیت‌های بسیار بازی و استرس بالای بازیکنان سبب می‌شد بازیکنان زیر فشار روانی این بازی قرار گیرند و نتوانند تفکرات مربیان را در میدان به خوبی اجرا کنند و مربیان هم نمی‌توانند به خاطر همین شرایط تفکرات خود را به بازیکنان به درستی القا کنند. به همین سبب کیفیت فنی دربی افت می‌کند.

*دو تیم قبل از دربی نتایج متفاوتی گرفته‌اند. شکست استقلال چقدر می‌تواند در نتیجه دربی تأثیر‌گذار باشد؟

دربی شرایط خاص خودش را دارد. گاهی اوقات پرسپولیس ضعیف‌تر بوده و در دربی توانسته به مساوی برسد و یا استقلال از نظر فنی ضعیف‌تر بوده اما نتیجه گرفته است. بنابراین نتیجه قبل از دربی بسیار روی این بازی تأثیر‌گذار نیست. البته از نظر روحی و روانی سبب خوشحالی هواداران و بازیکنان پرسپولیس است که بازی قبل از دربی را برده‌اند اما استقلالی‌ها هم برای جبران می‌آیند.

*خود شما تاکنون چند گل به پرسپولیس زده‌اید؟

من سه گل به پرسپولیس زده‌ام و در هر مسابقه‌ای هم که گل زده‌ایم پیروز شده‌ایم. آن زمان منصور پور‌حیدری سرمربی استقلال بود.

*پیش‌بینی‌ شما از نتیجه بازی چیست؟

 من دوست دارم استقلال برنده شود چون استقلالی‌ هستم اما پیش‌بینی بازی بسیار سخت است. پرسپولیس بازیکنان جوان و باانگیزه‌ای دارد. بازیکنان استقلال هم انگیزه فراوانی دارند و از نظر فنی واقعاً نمی‌توان این بازی را پیش‌بینی کرد.

*نیروی جوانی پرسپولیس می‌تواند عامل برد باشد یا تجربه استقلال؟

اگر تیمی هم نیروی جوانی و هم تجربه داشته باشد بسیار هماهنگ است اما استفاده محض از نیروی جوانی یا تجربه به تنهایی می‌تواند برای تیم مشکل‌ساز باشد. پرسپولیس با جوانانش روز به روز بهتر می‌شود و استقلال هم نتایج خوبی به‌ دست‌ آورده است. با این حال باید دید خواسته مربیان در میدان چیست.

*امکان دارد قلعه‌نویی بخواهد رکورد شکست‌‌ناپذیری‌اش در دربی را حفظ کند و به دنبال مساوی باشد؟

در دربی قبل استقلال نیازی به برد نداشت و شرایط تیم در جدول بهتر بود به همین سبب قلعه‌نویی می‌خواست بازی مساوی شود و موفق هم شد. بنابراین باید دید مربیان چه می‌خواهند. همان‌طور که گفتم در دربی‌ای که ما شکست خوردیم من دست به ریسک زدم زیرا دوست داشتم استقلال در آن بازی برنده شود. قلعه‌نویی و دایی هر دو مربیان خوبی می باشند و امیدوارم تیمی که استحقاقش را دارد به پیروزی برسد.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.