مرفاوی: با برنامه‌ریزی موجود راه پیشرفت را سد می‌کنیم

۱۴اردیبهشت،

101-77.jpg

سرمربی تیم فوتبال صبای قم معتقد است، بازی تیمش برابر راه‌آهن به سبب تعطیلی بسیار پیش از آن کیفیت چندانی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر راه‌آهن گفت: این بازی بعد از ۲۳ روز تعطیلی انجام می‌شود و به همین سبب فکر نمی‌کنم، کیفیت بالایی داشته باشد.

وی دربارهٔ راه‌آهن هم گفت: راه‌آهن تیم بسیار خوبی است که به رهبری دایی عملکرد خوبی داشته. ما و راه‌آهن در جدول نزدیک به هم هستیم و رقابت‌مان با یکدیگر بسیار نزدیک است. پیروزی در این دیدار می‌تواند تیم برنده را تنها یک یا دو پله در جدول بالا ببرد.

مرفاوی دربارهٔ میزان آمادگی تیم خودش گفت: در ایام تعطیلات تمرین‌های خوبی داشته‌ و با توجه به شرایطی که در جدول داریم، تلاش می‌کنیم که سه امتیاز بازی را بگیریم و وضعیت‌مان را در جدول بهتر کنیم.

در ادامه خبرنگاری به مرفاوی گفت: حالا که الشباب امارات به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است آیا او از این‌که تیمش برابر الشباب شکست خورد و حذف شد، ناراحت نیست؟ مرفاوی در پاسخ گفت: نه ناراحت نیستم چون در فوتبال همیشه برد و باخت هست. شاید قسمت ما نبود که الشباب را ببریم. حالا هم نباید افسوس قبل را بخوریم. فقط امیدوارم که استقلال الشباب را شکست دهد و صعود کند. الشباب از نظر فنی کیفیت پایین‌تری نسبت به استقلال دارد و استقلال با مهره‌های باتجربه‌اش می‌تواند حریف اماراتی را شکست دهد. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست ولی امیدوارم استقلال حریفش را ببرد و به مرحله بعد صعود کند.

سرمربی صبای قم در ادامه دربارهٔ کیفیت فصل دوازدهم لیگ برتر گفت: وقتی نتایج تیم‌ها را می‌بینیم، متوجه کیفیت پایین لیگ می‌شویم. این مسئله به خاطر این است که می‌خواهیم هر طور شده بازی‌ها را برگزار کنیم. هدف دیگری جز این نداریم و نمی‌خواهیم شرایط را طوری تغییر دهیم که تیم‌ها کیفیت بهتری داشته باشند. تعطیلی‌های لیگ ما طولانی است و بازی‌ها به هم نزدیک می باشند. اگر لیگ ما طبق برنامه صحیح برگزار شود، می‌تواند کیفیت بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر لیگ ما برنامه مناسب داشته باشد، مربیان و بازیکنان هم با برنامه‌ریزی در مسابقه‌ها شرکت می‌کنند و کیفیت بهتری خواهند داشت. متاسفانه با برنامه‌ریزی موجود راه پیشرفت را سد می‌کنیم و نتیجه این می‌شود که خروجی مناسبی نداریم.

مرفاوی در ادامه دربارهٔ ۱۶ یا ۱۸ تیمی بودن فصل آینده لیگ برتر هم اظهار کرد: اکنون موافق ۱۶ تیمی شدن لیگ نیستم چون برای چنین کاری باید از پیش برنامه‌ریزی کرد. اگر می‌خواهیم لیگ را ۱۶ تیمی کنیم باید برنامه‌اش را برای چند فصل آینده طراحی کنیم نه اینکه شب بخوابیم و صبح بیدار شویم و تصمیم بگیریم. فوتبال ما باید از لیگ یک اصلاح شود. ۲۸ تیم برای لیگ یک بسیار بسیار است. ۱۶ تیمی شدن برتر به یک کار کارشناسی نیاز دارد و همه جوانب کار باید بررسی شود. نمی‌شود چنین تصمیمی را یک شبه بگیریم.

وی در پایان دربارهٔ فینال جام حذفی فوتبال و قهرمان این جام گفت: نمی‌توانم قهرمان جام حذفی را پیش‌بینی کنم. هر دو فینالیست این جام قابل احترام می باشند و تشکیلات خوبی دارند. هر دو تیم لیاقت این را داشته‌اند که به فینال رسیده‌اند و حالا تیمی می‌تواند قهرمان شود که تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشد. البته میزبانی تهران امتیاز مثبتی برای پرسپولیس است اما سپاهان هم تیم کوچکی نیست که از این مسئله تاثیر بگیرد؛ کما اینکه سپاهان دو بازی در تهران برابر استقلال انجام داد و کارنامه خوبی در آن بازی‌ها داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.