مرکز مبادله ارزی فردا فعال است

مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز فردا(پنج شنبه) فعال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مرکز که در ضلع شمال غربی میدان ولیعصر و ساختمان شهید اسدالله زاده وزارت صنعت، معدن و تجارت برپاست فردا نیز به متقاضیان و دارندگان ارز خدمات ارائه خواهد داد.

این مرکز فردا از ساعت هشت صبح تا ۱۲ ظهر فعالیت خواهد داشت.

ساعات کاری این مرکز در روزهای عادی هشت صبح تا ۱۶ بعدازظهر است اما به طور استثنا و برای حل مشکل دارندگان و متقاضیان ارز فردا پنجشنبه این مرکز فعال خواهد بود.

غلامرضا قاسمی ـ مسوول اجرای طرح مبادلات ارزی ـ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که استقبال در این چند روز بسیار خوب بوده اظهار کرد: در روز اول مردم سوالات و ابهامات زیادی داشتند که خوشبختانه آنها را پاسخ‌گو بوده و می‌توان گفت متقاضیان با روال کار آشنا شده‌اند.

وی گفت: این مرکز به عنوان پنجره واحدی محسوب می‌شود که بعد از مدتی این کارها در بانک‌های عامل انجام خواهد شد.

مسوول اجرای طرح مبادلات ارزی افزود: در این مرکز اشکالات و مشکلات فنی ارسال اطلاعات از طریق سیستم پورتال ارزی برطرف شده و پس از آن کارها در بانک‌های عامل انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا مرکز مبادلات ارزی در حالی سومین روز کاری خود را به پایان رساند که برخی از تجار که برای ثبت سفارش کالا و دریافت ارز اقدام کرده بودند، عنوان کردند که هنوز بانک‌های عامل برای ارائه ارز به آنها اقدام نکرده و حتی برخی شعب اعلام کرده‌اند که بخش‌نامه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

در این زمینه سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز گفت: هر طرحی در ابتدا مشکلاتی دارد و ما کمیته‌ای در این زمینه داریم که مشکلات مربوطه را شناسایی و برطرف ‌می‌کند و شاید مشکل از رویه‌های داخلی خود بانک‌ها باشد.

صمد کریمی اظهار کرد: امیدواریم با ادامه فعالیت مرکز مبادلات ارزی نوسانات شدید بازار ارز را کنترل کنیم و ان‌شا‌الله در مراحل بعدی روند کاهشی نرخ ارز را داشته باشیم.

وی ادامه داد: این طرح در روزهای اولیه عملکرد کاری خود قرار داشته و نیاز به زمان دارد، نکته‌ مهم این است که این عرضه در بازار وجود نداشته ولی در حال حاضر وجود دارد و ما سعی می‌کنیم با حل مشکلات و کمک گرفتن و همفکری با کارشناسان، نمایندگان مجلس و متخصصان امور اقتصادی در صدد برطرف‌کردن مشکلات مربوطه باشیم.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز استقبال از این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت: اجازه دهید بازار کارش را انجام دهد و کاملا نهادینه شود و مطمئن باشید در آینده شاهد تغییرات خوبی در بازار ارز، طلا، سرمایه و یا بازار تجارت خارجی خواهیم بود.

وی گفت: طی روز گذشته سامانه سرویس‌دهی ارزی به متقاضیان با چهار میلیون دلار گشایش یافت و نزدیک به ساعات پایانی روز از ۱۰ میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایسنا برخی از تجار که روز گذشته اقدام به ثبت سفارش و خرید ارز کرده بودند امروز (چهارشنبه) در تماس با خبرنگار ایسنا اعلام کردند که با مراجعه به شعب بانک‌های عامل نتوانسته‌اند حواله ارزی خود را نقد کنند چرا که بانک‌ها اظهار کرده‌اند هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه به دست آنها نرسیده است.

پیگیری خبرنگار ایسنا از بانک‌های عامل و بانک مرکزی حاکی از این است که بانک‌های عامل موظف شده‌اند تا فردا نیاز ارزی متقاضیان را برطرف کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.