مرکز هنرهای نمایشی از وظایف خود سرباز می زند/تئاترهای نازل در حال حاضر اجرا می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

ممیزی ها و شرایط بد اقتصادی اوضاع نابسامانی را برای تئاتر به وجود آورده است و مرکز هنرهای نمایشی از وظایف خود سرباز می زند.

الهام پاوه نژاد، بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ درباره وضعیت اقتصادی تئاتر گفت: تئاتر ما، تئاتری دولتی است و باید از طرف دولت حمایت شود در حالی که ۹۰ درصد کارهای حاضربه گیشه امید دارند.
وی درباره شرایط گیشه، گفت: فرمول فروش گیشه فرمول خوبی است اما مشکل اینجاست که تهیه کننده در تئاتر وجود ندارد.
پاوه نژاد ادامه داد: بازیگران و عوامل صحنه با کف دستمزدها کار می کنند با این وجود مرکز هنرهای نمایشی در یک سال اخیر از وظایف خود در خصوص قرارداد تیپ سرباز زده است.
این بازیگر تئاتر با اشاره به اینکه نباید به هر قیمت تماشاگر را به تماشاخانه ها آورد؛ گفت: وضعیت حال حاضر تئاتر سبب شده است تئاترهای نازل و سطح پایین اجرا شود و عرصه برای کارهای مدرن و امروزی محدودتر شود.
پاوه نژاد با بیان اینکه نبود اسپانسر در تئاتر وضعیت معیشت عوامل آنرا تحت تاثیر قرار داده است؛ گفت: متاسفانه در تئاتر ما اسپانسر وجود ندارد، در حالی که برای بسیاری این هنر امری ناشناخته است و سرمایه گذاران جرات سرمایه گذاری در تئاتر را ندارند.
بازیگر “نیمکت” ادامه داد: هزینه بیلبوردها و تابلوهای شهری بسیار گران است و در این زمینه مرکز هنرهای نمایشی باید همکاری های لازم را با سایر سازمان ها مرتبط برای شناساندن تئاتر انجام دهد.
بازیگر “خدا کشتار”، افزود: در حال حاضر ممیزی ها و شرایط بد اقتصادی اوضاع نابسامانی را برای خانواده تئاتر به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه تئاتر ملک شخصی کسی نیست؛ گفت: الفبای بازیگری یکی است و ورود بازیگران سینما و تلویزیون حتی اگر برای فروش بیشتر آسیبی به این حوزه وارد نمی کند.
پاوه نژاد با اشاره به جایگاه تاثیرگذار تئاتر در فرهنگ جامعه؛ گفت: امیدوارم مرکز هنرهای نمایشی با همکاری با خانواده تئاتر سعی در حل مشکلات این حوزه کند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.