مرمت سازی ساختارهای “کشاورزی” ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

با تقویت مدیریت منابع مالی بخش کشاورزی می توان در عین برطرف کردن منابع زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این بخش فراهم کرد.

داوود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم تقویت بنیانهای مالی در کشاورزی گفت: عدم پرداخت به موقع تسهیلات بخش کشاورزی عاملی برای کندی توسعه این بخش است.

وی گفت: امکانات و استعدادهای توسعه بخش کشاورزی با توجه به منابع موجود آب و زمین نیاز به تسهیلات بانکی دارد تا کشاور با اطمینان به کشاورزی بپردازد.

این کارشناس با بیان اینکه چالش امروز کشاورزی چالش مدیریتی است ادامه داد: کشاورزی نیازمند مدیریت سیستمی است کشاورزان خودشان باید به زمین کشاورزی خود مدیریت کنند و خود مستقیما در تصمیم گیری نقش داشته باشند و به همین منظور تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی در هر استان و اجرای طرح پایلوت محصولات کشاورزی می تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

یارمحمدی تاکید کرد: عملکرد بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات به کشاورزان باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی مدیریت شود تا با تامین منابع مالی بتوان شاهد افزایش تولید در واحد سطح و در ادامه آن افزایش صادرات بود.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت مدیریت منابع مالی بخش کشاورزی می توان در عین برطرف کردن منابع زمینه های سرمایه گذاری از نوع خصوصی را در کشور فراهم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.