مروری بر دنیای بازی‌های ویدئویی در دسامبر ۲۰۱۲

۰۸ام بهمن ،

 

هفته‌های پایانی سال ۲۰۱۲ بهترین موقعیت برای انتخاب برترین‌های سالی بود که گذشت و تنها یک پایان تلخ برای یکی از بهترین ناشر‌های بازی‌های ویدئویی بود.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در روزهای ابتدایی اکتبر، نینتندو سخت در حال تلاش برای معرفی بازی‌های تازه و اعلام تاریخ انتشار یافتن بعضی از بازی‌های خود بود که در طی چندین Nintendo Direct که به عبارتی کنفرانس‌های خبری این شرکت به حساب می‌آیند، آن‌ها را رونمایی کرد. در کنفرانس آمریکا، Pikmin 3 و Animal Crossing تازه بالاخره تاریخ انتشار یافتنشان مشخص شد و چند ساعت بعد در کنفرانس اروپا، تعداد دیگری از بازی‌های ۳DS و Wii U به همراه بسیار عظیمی از تریلرها معرفی شدند. روز بعد، Wii U بالاخره در ژاپن همراه با Monster Hunter تازه انتشار یافت. بیش از ۳۰۰ هزار کنسول در همان روزهای ابتدایی عرضه کنسول در ژاپن فروخته شد اما این آمار در انگلستان تنها ۴۰ هزار کنسول بود که در مقایسه با فروش ۱ میلیونی در آمریکا و ژاپن، آمار ضعیف و ناامید کننده‌ای بود.
 
اتفاق بزرگ دیگری که در ماه اکتبر شاهد آن بودیم، مراسم Video Game Award بود که در آن، بازی The Walking Dead به عنوان بهترین بازی سال شناخته شد و بازی‌های Dark Souls 2 و Phantom Pain در آن معرفی شدند.
 
تنها بازی‌ها قابل توجهی که در این ماه انتشار یافت می‌توان به Hawken اشاره کرد. البته دو DLC برای بازی‌های DisHonored و Medal of Honor هم انتشار یافتند. استودیو والو، شبکه Big Picture خود را در سامانه استیم وارد فاز ابتدایی کرد.
 
شرکت THQ رسما ورشکسته شد و توسط Stalker Horse خریداری شد. پیش از این، THQ در وبسایت هامبل باندل، چند بازی خود را به قیمتی دلخواهانه به فروش گذاشت. بیش از ۳ میلیون دلار از این مناقصه عاید THQ شد و فروش Saint Row The Third به مرز ۵٫۵ میلیون رسید، اما شرایط این شرکت تغییری نکرد و سرانجام این شرکت چند روز پیش کاملا بسته شد و بازی‌ها و استودیو‌های آن فروخته شد.
 
Mike Capps از سمت خود در Epic Games کناره گیری کرد و اعلام کرد که به جز بزرگ کردن فرزندش به چیز دیگری نمی‌اندیشد. اکتیویژن تائید کرد که Black Ops II نسبت به Modern Warfare 3 بازآوری مالی کمتری داشته است. سال قبل هم تائید شده بود که MW3 نسبت به Black Ops سود کمتری عاید این شرکت کرده است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.