مرور سینمای ترکیه در شبکه نمایش

۳۰م دیماه ،

جام جم آنلاین: شبکه نمایش تلویزیون این هفته فیلم‌هایی از سینمای ترکیه را مرور خواهد کرد و در بخش بررسی کارنامه یک بازیگر نیز فیلم‌هایی از بهرام رادان، بازیگر مطرح سینمای ایران را نمایش می‌دهد.

این شبکه تلویزیونی در هفته‌های قبل به مرور سینمای کشورهای برزیل، فنلاند و روسیه پرداخت و این هفته نیز در ساعت ۱۷ هر روز فیلم‌های ترکیه‌ای را نمایش خواهد داد. همچنین در بخش مرور آثار بازیگران فیلم‌هایی از عزت‌الله انتظامی و علی نصیریان از این شبکه پخش شد.

این هفته در بخش مرور فیلم‌های سینمای ترکیه در ساعت ۱۷ روز شنبه فیلم تخم‌مرغ و روز یکشنبه فیلم شیر از این شبکه پخش می‌شود.

فیلم سینمایی تخم مرغ به کارگردانی سمیح کاپلانوغلو چندی پیش برنده جایزه لاله طلایی بهترین فیلم بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم استانبول شد.

تخم‌مرغ روایت سفر جوانی شاعر به نام یوسف به زادگاه خود پس از مرگ مادرش است. او در این بازگشت به قبل‌های دور خود می‌رود که به نوعی از آنها فرار کرده، ولی این بار حضور دختری جوان و تنها از اقوام در خانه مادری، یوسف را در برگشتن دچار تردید می‌کند. تخم‌مرغ جایزه بهترین فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره استانبول را نیز از آن خود کرد.

فیلم «پنج نقابدار به دنبال تلافی» را روز دوشنبه ساعت ۱۷ از شبکه نمایش شاهد باشید. فیلم‌های «یاشار زنده است یا مرده»،‌ قاصد، عسل، ویزون تله نیز روزهای سه‌شنبه،‌ چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷ در جدول پخش این شبکه گنجانده شده است.

در خلاصه داستان فیلم پنج نقابدار به دنبال تلافی آمده است: تکین و پنج دوستش در یک پرورشگاه زندگی می‌کنند. تکین بچه شروری است که دوستانش را مدام اذیت می‌کند و در نهایت با ریاکاری موفق می‌شود که فرزندخوانده یک خانواده بسیار پولدار شود. ۲۷ سال می‌گذرد و این پنج نفر به جهت اقدام به خلافکاری در زندان به‌سر می‌برند و مامور زندان به نام صالح که مرد خوبی است به آنها محبت‌های زیادی می‌کند. آنها از زندان آزاد می‌شوند و…

داستان فیلم «یاشار زنده است یا مرده» با بازی لونت اینانیرو سافاک سزر در مورد مردی است به نام یاشار که در زندگی، دائماً دچار بدشانسی است. یاشار مرد سی و هفت ساله‌ای است که هنوز شناسنامه ندارد و به خاطر تمام سوء‌تفاهم‌های پیش آمده، در زندگی خود با مشکل روبه‌رو می‌شود. او به دلیل درگیری با کارمند ثبت‌احوال به زندان می‌رود و در آنجا زندانی‌ها دور هم جمع می‌شوند و هر کس از دلیل زندانی شدن خود و کاری که کرده می‌گوید. فیلم سینمایی «یاشار زنده است یا مرده» محصول سال ۲۰۰۸ کشور ترکیه است.

در بخش مرور آثار بازیگران نیز در روزهای شنبه و یکشنبه فیلم‌های عطش و رز زرد با بازی بهرام رادان از شبکه نمایش پخش می‌شود.

فیلم‌های کارناوال مرگ، ازدواج صورتی و چهارانگشتی را نیز می‌توانید در روزهای دوشنبه،‌ سه‌شنبه،‌ چهارشنبه ساعت ۲۱ از این شبکه شاهد باشید.

فیلم‌های آدمکش و شور عشق نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه در جدول پخش شبکه نمایش گنجانده شده است.

طرح انساندوستانه بهرام رادان برای بازیگران

بهرام رادان از بازیگران مطرح سینمای ایران است که تازگی ترجیح داده از حواشی سینما دور باشد.

وی که این روزها در کانادا به‌سر می‌برد در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی گفت: بسیاری از اهالی سینما کم‌کار می باشند. تنش، درگیری و بگیر و ببندهایی که ایجاد شده رمق سینما را گرفته است.

رادان تأکید کرد: هر حرفه‌ای یک فضای خاص می‌خواهد. فضای شادی که بتوان در آن کارهای خوب تولید کرد و ما پیش مخاطبان شرمنده نشویم. من ترجیح می‌دهم از این مسائل و حاشیه‌ها دور شوم. امیدوارم این فضای یأس و نابودی سینما بزودی برطرف شود و ما اگر قصه‌ای را فیلم می‌کنیم دوستش داشته باشیم و بتوانیم تمام‌قد از آن دفاع کنیم و پیش روی مردم شرمنده نباشیم.

او که قصد دارد کاری انساندوستانه را برای کودکان انجام دهد دربارهٔ طرحش توضیح داد: دو اتفاق شین‌آباد و پیرانشهر نیز در مجموع ۲۰ تا ۳۰ کودک را مجروح کرد و من فکر کردم ما می‌توانیم از انجمن جراحان پلاستیک درخواست درمان آنها را داشته باشیم و هزینه بیمارستان و تجهیزات پزشکی را از طریق جمع شدن اهالی ورزش، هنر و مردم خیر تأمین کنیم.

بهرام رادان یادآور شد: همانطور که می‌دانید ما در جراحی پلاستیک رتبه اول را داریم و حتی مردم از کودکی به این‌طور جراحی‌ها علاقه نشان می‌دهند بنابراین ایرادی ندارد که چند نفر از پزشکان دست به کار شده و اقداماتی برای بازگشت این کودکان به اجتماع داشته باشند. آنها فردا بزرگ می‌شوند و به این مملکت کمک می‌کنند.

رادان اعلام کرد بزودی به ایران برمی‌گردد و در صورتی که چوب لای چرخ کار گذاشته نشود، عیدی این کودکان در نوروز ۹۲ درمانشان خواهد بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.